Budapest hídjai nemcsak közlekedési szempontból fontosak, hanem a város arculatának meghatározó elemei is.
Az alábbi listában megtalálod a budapesti hidakat északtól délre haladva.
- Megyeri híd – 2008-ban adták át, 1862 méteres hosszával Magyarország második leghosszabb hídja. Nevét egy internetes szavazás során kapta.
- Újpesti vasúti híd – vasúti közlekedésre szolgál.
- K-híd – a Hajógyári-szigethez kapcsolódik.
- Hajógyári híd – szintén a Hajógyári-szigetet szolgálja ki.
- Árpád híd – korábban Budapest leghosszabb hídja volt; különlegessége, hogy három párhuzamos hídból áll össze.
- Margit híd – a Margit-szigeten keresztül köti össze a pesti és budai oldalt; 2011-ben fejeződött be a felújítása, amely során visszaállították a háború előtti megjelenését.
- Széchenyi lánchíd – az első állandó híd a Duna felett Budapesten, 1849-ben épült; gróf Széchenyi István kezdeményezésére valósult meg.
- Erzsébet híd – az egyetlen budapesti híd, amelyet a II. világháború után nem rekonstruáltak, hanem újraépítettek.
- Szabadság híd – eredetileg Ferenc József hídnak nevezték; 1946-ban újjáépítették, majd 2007–2008-ban felújították.
- Petőfi híd – 1937-ben épült, majd a háború után újjáépítették; korábban Horthy Miklós hídnak hívták.
- Rákóczi híd – 1995-ben adták át; korábban Lágymányosi hídként ismerték.
- Összekötő vasúti híd – vasúti közlekedést szolgálja ki.
- Kvassay híd – a Kvassay-zsilipnél található.
- Gubacsi híd – a Gubacsi híd a Soroksári-Duna felett ível át.
- Deák Ferenc híd – az M0-s autóút része, a Duna déli szakaszán található.
Mit érdemes tudni róluk?
Megyeri híd
A Megyeri hidat 2008-ban adták át a forgalomnak. Különlegessége, hogy nevét egy internetes szavazáson választották ki, amely nemzetközi figyelmet is kapott. Olyan hírességek is beszálltak a kampányba, mint Stephen Colbert amerikai humorista, aki saját neve alatt indított mozgalmat. Végül a Megyeri híd nevet választották, hogy a komolytalanabb javaslatokat elkerüljék.
A híd 1862 méteres hosszával Magyarország második leghosszabb hídja, és az M0-s körgyűrű fontos északi szakaszát képezi. Modern formájával és ferdekábeles szerkezetével mára Budapest egyik meghatározó újkori mérnöki alkotása lett.
Újpesti vasúti híd
Az Újpesti vasúti híd kizárólag vasúti közlekedést szolgál ki. Az eredeti szerkezetet 1896-ban építették a millennium évében, de az idők során szükségessé vált a teljes újjáépítése. Az új híd 2008-ban készült el, így napjainkban is korszerűen képes kiszolgálni a megnövekedett vasúti forgalmat.
Külön érdekesség, hogy az eredeti híd maradványait az új építés során nem használták fel, hanem teljesen modern szerkezetet hoztak létre.
K-híd
A K-híd egy kisebb, kevésbé ismert híd Budapesten, amely a Hajógyári-szigetet kapcsolja össze a szárazfölddel. Nevét valószínűleg katonai múltja miatt kapta, hiszen a sziget területe sokáig hadászati célokat szolgált. A híd ma is elsősorban kiszolgáló funkciókat lát el.
Nem közúti híd a klasszikus értelemben, inkább ipari, szolgáltató és logisztikai szerepe van, különösen az Óbudai-sziget rendezvényei és fejlesztései idején.
Hajógyári híd
A Hajógyári híd szintén a Hajógyári-sziget elérését biztosítja, de más irányból, mint a K-híd. Főleg közúti forgalmat bonyolít le, különösen rendezvények idején, amikor a sziget látogatottsága megugrik.
A híd fontossága különösen a nagyobb fesztiválok, például a Sziget Fesztivál idején válik szembetűnővé, hiszen ilyenkor ez az egyik fő összeköttetési pont a belváros és a sziget között.
Árpád híd
Az Árpád híd hosszú időn át Budapest leghosszabb hídja volt. Különlegessége, hogy szerkezete három párhuzamos hídból áll össze: egy közúti, egy gyalogos és egy közművezetékeket hordozó szerkezetből.
A második világháború után, az újjáépítés során adták neki az Árpád nevet. A híd az észak-budapesti közlekedés egyik legfontosabb gerincét képezi a mai napig.
Margit híd
A Margit híd különlegessége, hogy a Margit-szigetet érinti, így két szakaszból áll, és a szigetre külön lehajtó is vezet róla. Az eredeti hidat 1876-ban adták át, majd a második világháborúban súlyos károkat szenvedett.
2011-ben nagyszabású felújításon esett át, amely során visszaállították a háború előtti, gazdagon díszített, elegáns megjelenését. Ma a Margit híd a város egyik legszebb és legromantikusabb hídjának számít.
Széchenyi lánchíd

A Széchenyi lánchíd volt az első állandó híd, amely a Dunán át Budát és Pestet összekötötte. Építését gróf Széchenyi István kezdeményezte, és 1849-ben adták át.
A híd megépítése szimbolikus jelentőségű volt: jelképezte a két városrész egyesülésének előszelét, és óriási gazdasági, társadalmi fejlődést indított el. Az ikonikus oroszlánszobrok, amelyek a hídfőknél találhatók, azóta is Budapest egyik legismertebb látványosságai.
Erzsébet híd
Az Erzsébet híd az egyetlen olyan budapesti híd, amelyet a második világháborús pusztulása után nem helyreállítottak, hanem teljesen újraépítettek. Az eredeti, díszes, láncszerkezetes híd helyett 1964-re egy letisztult, modern kábelhíd született.
A mai Erzsébet híd Budapest egyik legfontosabb közlekedési ütőere, amelyen naponta több tízezer jármű halad át.
Szabadság híd
A Szabadság hidat eredetileg Ferenc József hídként adták át 1896-ban, a millenniumi ünnepségek egyik kiemelt projektjeként. A hidat Ferenc József maga ütötte le egy aranykalapáccsal az avatáskor.
A második világháború után 1946-ban újjáépítették, majd a 2007–2008-as felújítás során eredeti pompáját is sikerült visszaadni. Ma ez a híd az egyik legkedveltebb a gyalogosok körében is, különösen nyáron, amikor néha közösségi események színterévé válik.
Petőfi híd
A Petőfi híd 1937-ben épült meg, eredetileg Horthy Miklós híd néven. A második világháború alatt súlyosan megsérült, így újjá kellett építeni.
A híd fontos szerepet játszik a belvárosi és a dél-pesti városrészek összekapcsolásában, és a közelében található az egyetemi városrész is, így gyakran diákok tömegei is használják.
Rákóczi híd
A Rákóczi hidat 1995-ben adták át, korábban Lágymányosi híd néven ismerték. A neve 2011-ben változott meg II. Rákóczi Ferenc tiszteletére.
A híd fontos közlekedési szerepet tölt be a déli városrészek összekötésében, emellett pedig villamospályát is kialakítottak rajta, így közösségi közlekedés szempontjából is jelentős.
Összekötő vasúti híd
Az Összekötő vasúti híd a vasúti forgalmat szolgálja, és a főváros egyik legforgalmasabb vasúti átkelőhelye a Duna felett.
Már az 1870-es évektől kezdve létezik itt vasúti átkelő, amely az évtizedek során több felújításon és átépítésen is átesett a növekvő igények miatt.
Kvassay híd
A Kvassay híd a Kvassay-zsilip közelében található, és fontos kapcsolatot biztosít a Soroksári-Duna és az ipari területek között.
A híd elnevezése Kvassay Jenő vízmérnök nevéhez kötődik, aki a magyar vízügyi fejlesztések egyik úttörője volt.
Gubacsi híd
A Gubacsi híd a Soroksári-Duna felett ível át, és Csepel szigetét köti össze a pesti oldallal.
A híd fontos helyi közlekedési szerepet tölt be, és elsősorban a Csepel felől érkező forgalom számára biztosít átjárást a belváros felé.
Deák Ferenc híd
A Deák Ferenc híd az M0-s autóút része, és a Duna déli szakaszán található. Nevét Deák Ferencről, a „haza bölcséről” kapta, aki a 19. századi magyar politika egyik legfontosabb alakja volt.
A híd létfontosságú szerepet játszik Budapest körgyűrűjében, hiszen tehermentesíti a belső városrészeket az átmenő forgalomtól.