Az internet és a technikai eszközök használatával kapcsolatos kihívásokról tartott ma előadást Solymos Ákos a makói Szignum iskolában. A kibervédelmi szakembertől hasznos tanácsokat is kaphattak a virtuális veszélyek kivédésére a szülők és pedagógusok.

A fiatalok világhálós létének és telefonhasználatának ésszerű keretek közt tartása igen fontos és nehéz feladat, nem csak az online oktatás, de a szabadidő eltöltése során is. Ebben kívánt segítséget nyújtani a téma egyik hazai szakembere. Solymos Ákos a felnőtteknek tartott előadásában nem csak a kockázatokra hívta fel a figyelmet, de tippeket is adott azok megelőzésére.  – A virtuális tér és a mobileszközök használata egyre alacsonyabb életkorban megkezdődik. Nagyon fontos, hogy már a kezdetektől következetes és egészséges digitális szokásokat alakítsunk ki a családban. Ebben segítségünkre vannak a különböző alkalmazások, felügyeleti programok, amelyekkel többek között támogathatjuk a gyermekeket abban, hogy jó tartalmakat találjanak, szabályozhatjuk a képernyő előtt töltött idejüket, egyfajta digitális pórázként tájékozódhatunk arról is, hogy merre járnak – sorolt fel néhány lehetőséget a kiberbiztonsági tanácsadó.

Az előadó a téma fontosságával kapcsolatban rávilágított a tényre, hogy a szülők, pedagógusok korosztálya gyakran nem rendelkezik azokkal az internetes ismeretekkel, amelyekbe a gyerekek már belenőnek. Ez a helyzet szakadékot idézhet elő és feszültséget teremthet. – Nem csak a virtuális térrel lehet probléma, hanem az időgazdálkodással, a mozgás hiányával, amit a kütyüzés okoz, valamint azokkal a tartalmakkal is, amelyek sok esetben kontrollálatlanul zúdulnak a fiatalokra. Emellett komoly fenyegetést jelentenek azok a kiberbűnözők is, akiknek a gyermekek a célcsoportjai – hívta fel a figyelmet Solymos Ákos.

A szakértő rendkívül fontosnak tartja a megelőzésben a bizalmi kapcsolat kiépítését és meglétét a generációk közt, ami folyamatos kommunikáción alapul, és amely megengedi, hogy ezekről a témákról nyíltan lehessen beszélni a családban. – Képben kell lenni, hogy mivel foglalkoznak a fiatalok a neten, milyen játékokat, közösségi oldalakat és programokat használnak, mi érdekli őket. A felnőtteknek erre szánni kell időt, nyitottan viselkedni és fejlődni ezekben a témákban – javasolta.

A programot a Szignum Kéttannyelvű Egyházi Általános Iskola Cybersecurity Schools – ERASMUS+ pályázata kapcsán rendezték meg. Az intézmény a házigazdája annak a most tartott ötnapos eseménysorozatnak, amelynek témája a tanulók digitális biztonságának és magánéletének megőrzése. A nemzetközi projektbe hat országból kapcsolódtak be diákok és pedagógusok azzal a céllal, hogy kicseréljék tapasztalataikat és megosszák jó gyakorlataikat a területen.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google+
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest