Több mint 200 választ kaptunk, amiben azt sorolják, hol van gond. Cikksorozatunk 2. része.

Van, ahol a bokor takarja a kilátást, máshol fák, vagy éppen a közlekedési tábla. Néhány helyen pedig egyszerűen egy házfal- írtuk ebben a korábbi cikkünkben. Itt szóba került a Lonovics sugárút Hold, és Szegedi utca, a Szép és Szentháromság utca, a múzeum környéke.  Ezek mellé érkezett szép számmal még válasz.

A több mint 200 komment között a legtöbb a múzeum környéki Rákóczi- Megyeház utcai kereszteződésre érkezett. Ez egyébként pár lépésre van a városházától, szemben a bíróság épületével. Ildikó például itt arra hívta fel a figyelmet, hogy „Minden irányból veszélyes ez a kereszteződés! Sajnos sokan nem veszik figyelembe a STOP táblát!” Az összes kommentet átolvasva kiderül: igenis fontos problémával találkoznak ezeken a helyeken a közlekedők.

Szintén sokan írták a Szegedi- Lonovics sugárúti útelágazást, ahol több baleset is volt már.

Géza például azt írta, szerinte a Csanád vezér tér – Judit virágüzlet sarok borzalmas! „Beállnak szinte a kereszteződésbe parkolni, holott, ha kereszteződéstől számított 10 méter nem tiszta be kell hajtani a felező vonalhoz, hogy lásd a főtér felől jövőket. Nem értem a rendőrök is arról járnak, őket nem zavarja?”

Krisztina arra hívta fel a figyelmet, hogy a Petőfi ( kisköz) vége jobbra balra beláthatatlan főleg mikor nyílik a természet. Jobbra bokor…balra pampafű hegyek….”

Gyula és Marika szerint az Árpád utca – Szegedi utca sarok a problémás.(Főleg ha a zöldsövény, nincs levágva, még az is akadályozza a forgalom beláthatóságát.)

Noémi: „Még vagy 100 szavazat az Árpád utcáról a Szegedi utcára kanyarodva balra elnézve nem lehet észrevenni időben az autókat a sövény miatt.”

Tamás: „Petőfi u. – Rákóczi u. kereszteződése a bokortól balra semmit nem látni.”

Judit: „Apaffy-Kórház sarok! Apaffy felől végig parkolnak ,ezeket kikerülve szembe találkozol a Kórház u. felöl érkezővel, aki felmegy a kerékpárútra!”

A sok válasz között felsorolják még a Csokonai -Liget u. sarkát, a Szilágyi D. -Hosszú utca, Késmárki – Almási utcák találkozását.

Balázs kommentje: „a Toldi utca és a Hajnal utca kereszteződése igen frankó!”

Ildikó: Csanád vezér tér – József Attila utcai kereszteződés (a régi mozi felé haladva). A jobbra való belátás szinte lehetetlen a sövény miatt. A személygépkocsik szinte láthatatlanok tőlük, csak a nagyobb autók teteje látható.

Róbert: „Amúgy a Szegedi utca és az Árpád utcai kereszteződés, ami átmegy a Lonovics sugárútra van két gyalogátkelő, ami életveszélyes! Tapasztalatom sajnos sok van ,mivel mindennap használom .Volt amikor 12 gépjármű nem lassított a zebránál.”

Rynek: „Vásárhelyi -Erdélyi Püspök utca sarok,az ott található sövény miatt egészen be kell csorogni az út közepére a Vásárhelyi utca felől érkező autósnak,mert a jobboldalt első ház előtt növesztett méteres sövény miatt nem lehet belátni az Uri utca felé!Mérni se ártana,mert nem tarják be a 30 km korlátozást,illetve az erdélyi Püspök utcán a némelyik autós 80-90 száguldozik!”

Lajos: A busz végállomásnál a Csanád vezér térről a Hollósy K. u. felé jobbról sövénytől semmit sem látni.

Attila a jelölt részről képet is mellékelt: „ a Deák Ferenc utcát és az Úri utcát összekötő Pulitzer sétány! A Deák Ferenc utca panel hátsó parkolójából jobbra kikanyarodáskor a szemét tároló ketrec akadályozza a kilátást. Ami nem is lenne nagy gond ha nem 50-70km/h-val közlekednének! Mindezt még az is bonyolítja, hogy a két sávos út felét az üzletek előtt parkoló autók egy sávra szűkítik!”- írja.

Gábor egy másik érdekes helyzetet írt le: „Csodálom,hogy Makó legemblematikusabb és egyben legbeláthatatlanabb kereszteződését senki nem írta még le….Ez Pedig a Glórius szállótól, ha valaki ki akar kanyarodni (főleg balra..a Csanád vezér tér irányába….majdnem ki kell jönni a kereszteződés közepére,hogy lássál valamit.”

Éva:  „A Kelemen-ház előtt a kerékpárútról az úton áthaladni se életbiztosítás. A parkoló személygépkocsik és kisteherautók sora sokszor még a forgalom elől elzárt területre is rácsúszik, tovább nehezítve a kereszteződés beláthatóságát. Ha legalább tükröt helyeznének ki a kerékpárút mentén, ahogy a Kálvária utcán több helyen, sokat javítana a kialakult helyzeten.”

Erika: „Szintén veszélyes kikanyarodni a Hajnóczy utcáról a Martinovicsra. Mindkét irányba nehezítik a kilátást a fák, bokrok és az orvosi rendelés ideje alatt parkoló autók. Ráadásul ezen a szakaszon jelentősen megnőtt a forgalom az Almási Tagintézmény néhány osztályának az utcába történt átirányítása miatt, mert a diákok a Galamb sportpálya hátsó kapuján járnak be.”

Dorina a Kálvária-Vásárhelyi (kisposta) kereszteződést említi.

Tibor:  „A “Lordok” mögül sem egyszerű a Rudnayra kikanyarodni. Ráadásul ott váltakozó irányba egyirányú a forgalom, mert úgy sikerült megtervezni, hogy a parkoló kocsisor mellet egy sáv maradt a kétirányú forgalomnak.”

Ildikó: „A központi busz megállónál a Judit virág üzletnél, a parkoló autók miatt szinte a felezőig ki kell menni, hogy lássuk a főtér felől érkező autókat.”

Mária: „Zrínyi óvoda! Minimum 30 éve nem megoldott az úton való átkelés.”

Többen is írták: Még mindig probléma a Lidl felöl a Kölcsey utcára kihajtás. A bal oldali ház előtti bokrok miatt nem lehet jól látni.

Veronika: „Csipkesor mögött a garázssorról balra kikanyarodni a Hunyadi utcára sem egyszerű. Balról a parkoló autók, jobbról a kukák takarják a kilátást.”

Enikő: „Szerecsen-Mátyás u. sarok, Bethlen-Bimbó u. sarok, Murányi-Toldi u. sarok… reggelig sorolhatnám.”

Gabriella: „Nagyon sok helyen a növényzet okozza a beláthatatlanságot. Ha az ott lakók kiiktatnák a sövényt, fát, bokrot, akkor szinte csak 1-2 kereszteződés lenne veszélyes egész Makón.”

Imre: „Az Eötvös utcáról a Csanád vezér térre nehezen lehet kijutni, mert a parkoló autók eltakarják a belátást a Csanád vezér téri forgalomra. Kész csoda, ha nem történt még ott baleset!”

Tibor egy másik problémára is felhívja a figyelmet: „Azt is érdemes lenne összegyűjteni, hogy hol zavarja, akadályozza, veszélyezteti a közlekedést a járdákra, kerékpárutakra, úttestre benőtt, behajlott növényzet. A járdákon, kerékpárutakon, rengeteg helyen az ember arcába csapódó faágak veszélyesek a testi épségre. Az úttest fölé a teherautók ponyváit kiszaggató faágak okoznak anyagi károkat. Szűk utcákban, pl. a Kassai utcában az úttestre behajló bokrok karcolják az autók oldalát, szaggatják a kerékpárosok ruházatát.”

Azért olvasóinknak is van véleményük erről. Tünde abban látja a megoldást, hogy: „ a kereszteződésnél 5m-ig nem engednék se sövényt, se semmilyen kilátást akadályozó tereptárgyat.”

Klára: „Ahogy olvasom a bejegyzéseket, rengeteg be nem látható kereszteződés van Makón. Szinte naponta járok a városban kocsival! Időszerű lenne az önkormányzatnak akár helyi rendeletben szabályozni a bokrok tuják és egyébb magasra növő növények kiültetését. Na De miről beszélek? A Gimnáziumnál épp az önkormányzat telepítette azt a sövénysort, ami kifejezetten veszélyessé tette az áthaladást a Csanád Vezér téri kereszteződésben!”

Géza: „Szerintem most felesleges ezeket írni. Nem lesz változás. Majd ha új városvezetés lesz.”

Mónika azt írta: „tök jó hogy megbeszéljük, melyik kereszteződés a legrosszabb, de a városvezetésnek tennie is kellene valamit, hogy ne legyenek ennyire veszélyesek ezek a kereszteződések!”

Cikksorozatunk következő része arról szól majd, hogy vajon hogyan sikerülhet megoldani ezeket az olykor nemcsak bosszantó, hanem veszélyes közlekedési helyzeteket.  

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google+
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest