Az utasforgalmi próbaüzem harmadik napján is sokan választották a vasútvillamost, hogy eljussanak Szegedre, Hódmezővásárhelyre, vagy épp Algyőre. Mi is kipróbáltuk, milyen a közép-kelet-európai térségben különlegesnek és egyedinek számító tram-trainen utazni.

Hódmezővásárhelyen, a Strandfürdő megállónál szálltunk fel a tram-train délutáni járatára, ahol digitális táblák és információs plakátok is várják az utazóközönséget, valamint egy jegykiadó automata is, amelyre április közepéig nem lesz szükség, hiszen a próbaüzem ideje alatt ingyenesen használható a szolgáltatás.

A következő, népkerti megállóig villamosként, majd onnan vasútként közlekedő járművön a váltás gyorsan megtörtént, ezt követően pedig 80 km/h-val indult el a Tisza-parti város felé, Algyőt érintve. Fontos azonban megjegyezni, hogy a tram-train sebessége a próbaüzemet követően nőni fog.

A szerelvényen kerékpár valamint babakocsi is szállítható, de kialakítása miatt a mozgáskorlátozottak is könnyen fel- és leszállhatnak. Egyes üléseknél eszközeinket is tölthetjük, konnektor vagy a beépített USB-aljzat segítségével.

A kényelmes és gyors – e mellett jelenleg ingyenes – szolgáltatás sikerét jelzi, hogy a próbaüzem első napjaiban is nagyon sokan választották már az óránként induló tram-traint, amely Szeged-Rókustól ismét elektromos üzemben működő járműként jól passzol a helyi tömegközlekedési rendszerbe is a villamos vonalán, így könnyen eljuthatunk vele a Széchenyi téri karácsonyi vásárba, az Aradi vértanúk terére, és így a közeli klinikához, vagy épp a vasútállomásra is.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google+
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest