Pénteken hét állomásból álló diáknapi program várta a HSZC Makói Návay Lajos Technikum és Kollégium tanulóit, amely során többek között az internetes csalás témakörével is foglalkozhattak a diákok.

– Rendhagyó tanévünk volt, és rendhagyó módon is zárjuk ezt a tanévet. Három olyan programot szerveztünk a diákjainknak, amely közösségépítő, szórakoztató, de ugyanakkor egy tematika köré is épül – mondta el portálunknak Kincses Tímea. Az iskola igazgatója kiemelte: a diáknapot a pénzügyi tudatosság jegyében szervezték, de a teljes tanévben figyelmet fordítottak arra, hogy a pénzügyi tudatosságnak helye legyen, hiszen a 9. évfolyamosok először kaptak ösztöndíjat. A Návay legfiatalabb diákjai ráadásul rövidfilmeket is készíthettek a tanév során annak kapcsán, mire tervezik fordítani az ösztöndíjukat.

Mint az igazgató rámutatott, minden évben vannak az iskolában témahetek, így pénzhét is, amire évek óta jelentkeznek, ezt pedig online szervezték meg, mind a technikumi, mind a szakközépiskolai diákjaik számára, továbbá a kilencedik évfolyamosoknak pénzügy és vállalkozási ismeretek tantárgyat oktatnak, amely szabadon választható.

Megtudtuk továbbá, hogy az osztályfőnöki tanmenetben minden évfolyamba beépítették az osztályfőnökök, hogy figyelmet fordítanak a pénzügyi tudatosságra, ebben a Gazdálkodás-menedzsment ágazat oktatói segítették őket. Kincses Tímea kiemelte: sok verseny célozza meg a pénzügyi tudatosságra való törekvést, ilyen jellegű versenyen pedig szerzett már az iskola országos első helyezést is.

Pipisné István Ildikó a Makó Híradónak elmondta: a diáknapon játékos feladatokat állítottak össze, hogy felhívják a figyelmet a pénzügyi tudatosság fontosságára.

– Nem a meglévő tudásukat akarjuk felmérni, hanem a figyelmüket szeretnénk felhívni arra, hogy milyen problémákkal találkozhatnak, illetve hogyan tudnak ennek utánanézni, tájékozódni – hangsúlyozta a program főszervezője, aki továbbá hozzátette: hét állomáson vonulhatnak végig az iskola diákjai, amely során a témák széles skáláját próbáltak bemutatni.

– Az első állomáson vagyok túl, játékos feladatok voltak eddig, nem tudom még mi vár ránk. Az első állomáson kaptunk egy témát, amit le kellett rajzolni, számunkra ez az internetes csalás témája volt  – árulta el Balog-Vig Martin. A Návay 11. C osztályos tanulójától megtudtuk, gyakran szokott maga is az interneten vásárolni és találkozott már gyanús weboldallal, így hasznosnak tartja, hogy ezzel a témával foglalkoznak.

Kovács Zsanettnek ez volt az első diáknapja, az első állomás számára a plakátkészítés volt. A turisztika szakos diák portálunknak elmondta, azért választotta ezt az iskolát, mert nagyon sokan ajánlották, nagyon megtetszett neki, és a Mentornapon is részt vett, az év végi programokat pedig azért is tartja jónak, mert az osztály is közelebb kerül így egymáshoz, hiszen az online oktatás miatt eltávolodtak.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google+
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest