Új kihívás elé állította a koronavírus-járvány a Kormányhivatalokat is, mondta el portálunknak dr. Lakatos-Tóth Andor. A Makói Járási Hivatal vezetője az ügyintézések kapcsán fontos információkra is felhívta a figyelmünket.

 

– Meglehetősen nehéz másfél év van mögöttünk a koronavírus-járvány miatt, hogyan élték meg ezt az időszakot a Makói Járási Hivatalban? Mennyire volt megterhelő?

– Új helyzet elé állította 2020 tavasza hivatalunkat is. Alapfeladataik mellett a járványügyi feladatellátásba is minél több kollégát be kellett vonnunk. Először a szociális területen és az oktatási nevelési intézményekben dolgozókat teszteltük, akár hétvégén is. Koordináltuk a szociális otthonokban zajló oltásokat. Az elmúlt időszakban pedig a legfontosabb feladatunk az volt, hogy a háziorvosokhoz minél gyorsabban eljuttassuk a vakcinákat, védőfelszerelést. Járványügyi kontaktkutatást pedig gyakorlatilag a pandémia megjelenésétől kezdve folyamatosan végeztünk.

– A plusz feladatokat a munkatársak átcsoportosításával sikerült megoldani?

– A koronavírus-járvány az élet számos területén teremtett új helyzetet mindenki számára, ez alól természetesen a járási hivatalok sem képeztek kivételt: alkalmazkodni kellett az új helyzethez nekünk is. Fontos hangsúlyozni, hogy a hivatali munka és feladatellátás a járvány alatt egy percre sem állt le. A védekezésben jelentkező új feladatok tekintetében a kollégák pedig gyorsan alkalmazkodtak az új kihívásokhoz. Sok segítséget kaptunk szakemberektől is, hogy a munkatársak például minél többen, minél hamarabb belejöjjenek a kontaktkutatásba, vagy akár a tesztelési feladatokba. Igazi csapatként dolgoztunk, ahogy korábban is.

– Ahogy viszont növekedett a beoltottak száma, sorban szűntek meg a korlátozó intézkedések. Önöknél visszatért már az élet a normális kerékvágásba?

– Elsősorban az ügyfélszolgálat munkáját érintették a változások. Hetek óta már előzetes időpontfoglalás nélkül is jöhetnek az ügyfelek, persze maszkviselés és a védőtávolság betartása mellett, és lehetőleg kísérő nélkül. Természetesen lehet továbbra is időpontot foglalni az ingyenesen hívható 1818-as számon és az online időpontfoglaló rendszer használatával. Az ügyfelek többsége a lejáró okmányok cseréjét intézi. Erre igyekszünk minél jobban felkészülni. Elindítottuk a térség 14 településén a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatot, pont azért, hogy az újranyitás idején ne legyen fennakadás. Így naponta átlagban 300-400 ügyféllel foglalkozunk.

 

 

– Meddig érvényesek a jelenlegi szabályozás szerint a lejárt okmányok?

– Az ügyintézés könnyítése érdekében Magyarország Kormánya meghosszabbította a veszélyhelyzet alatt lejáró okmányok érvényességét. A 2020. március 11-e és július 3-a között lejáró okmányokat nem kell azonnal megújítani. A járványügyi veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig hazánkban érvényesek maradnak. A 2020. július 4-e és november 3-a között lejárt okmányokat viszont meg kell hosszabbítani. Akiknek tehát 2020. november 4-e után járt le az okmánya, azoknak várhatóan 2021. november közepéig van idejük kicserélni. Így például a vezetői engedélyt, a forgalmi engedélyt, a személyazonosító igazolványt, illetve az útlevél. Fontos azonban, hogy ezek a lejáró okmányok csak Magyarország területén maradnak érvényesek, külföldi utazás esetén meg kell újítani azokat.

– A kormányablakokban rendszeresen mérik az ügyfelek elégedettségét, mikor volt ilyen utoljára, és hogy szerepelt ebben a Makói Járási Hivatal?

– Az ügyfélelégedettség mérése folyamatos: minden évben, minden területen végzünk ilyen jellegű felmérést. Mint bármilyen (piaci) szolgáltató, mi is folyamatosan monitorozzuk milyen munkát végzünk: az így kapott visszajelzések mind a szervezetfejlesztési, mind az ügyfélélmény-fejlesztésében fontos szerepet játszanak, amit hasznosítunk is. A járvány ellenére 2020 végén is kiválóra értékelték a munkatársaink teljesítményét.

 

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google+
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest