Térség Top

A földeáki leágazástól aszfaltozzák újra az óföldeáki utat

A benzinkúttól kezdte felújítani a Magyar Közút az Óföldeákra vezető utat, egészen a falu Maroslele felé eső végéig. A munkálatok során már a kiegyenlítő újabb réteget húzzák. Erre jön majd a koptatóréteg.

Évtizedes kívánságuk az óföldeákiaknak, hogy a makói út felől kezdődő bevezető út felújítása, de ezt eddig csak Lázár János országgyűlési képviselő ígérte meg még egy a faluban tartott lakossági fórumon.

A munkálatokat – mintegy 4,2 kilométeres szakaszon — nemrégiben kezdte meg a Magyar Közút Noprofit Kft. megbízásából az útépítési munkát elnyert Délút Kft.

A szakemberek előbb lemarták a meglehetősen hullámossá vált aszfalt felső rétegét, majd új, kiegyenlítő aszfaltréteget is húztak rá, s majd a második ilyenre viszik fel a végső, úgynevezett koptatóréteget.

navigate_before
navigate_next

Simonné Sinkó Erika portálunknak megerősítette azt az információt, miszerint a benzinkúttól a falú Maroslele felőli helységjelző tábláig tart az útfelújítás. Ő úgy tudta, hogy ez része a Magyar Falu Program hasonló útfelújítási munkálatainak.

Ma délelőtt – ahogy a munkálatok kezdete óta, s s még néhány hétig – váltakozva engedik a faluba irányuló, vagy Maroslele felé menü átmenő forgalmat a jelzőőrök, ami egyébként forgalomtól függően is csupán néhány perces várakozást jelent.

És persze sebességkorlátozás is érvényben van a munkaterületnek számító szakaszon.

A Makót Földeák érintésével Hódmezővásárhellyel összekötő út és a maroslelei, szintén Makó és Hódmezővásárhely közötti út közt egy mintegy tizenegy kilométeres mellékút is található, melyet főleg azok a földeákiak és óföldeákiak használnak, akik közvetlen Maroslelére, vagy onnét a sztrádafelhajtón át az M43-as autópályára, vagy éppen az ellenkező irányba kívánnak menni. És nem akarnak Földeákról +5, míg Óföldeákról +9-10 kilométert megtenni, a földeáki sztrádafelhajtóig.

Ez utóbbi, mintegy 6 kilométeres szakaszt most nem építik újjá. A Magyar Közút egy évekkel ezelőtti tájékoztatása szerint ez rész annak idején ingoványos, mocsaras talajra épült, ezért is vannak rajta földes útnak is megfelelő részek. Ezt a szakaszt ezért felújítani ne érdemes, egy teljes útpályát kell majd építeni, s megfelelő, az útpályát stabilan elbíró töltéssel.