Térség Top

Erasmus napot rendeztek a maroslelei iskolában

Online jelentkezett be egy erdélyi iskola, az észak-olaszországi diákok videókat küldtek, a maroslelei hetedikesek-nyolcadikosok pedig lakatlan szigeten zajló szerepjátékban is részt vettek a mai Erasmus napon.

A maroslelei iskola hetedikes és nyolcadikos diákjai a községi könyvtárban kezdtek, ahol élőben jelentkeztek be a SUPREM programban résztvevő csíkszeredai József Attila iskola nevelői és diákjai, illetve megnézhették a programban szintén részt vevő perugiai diákok a várost és az iskolájukat bemutató filmjét, melyből az is kiderült, hogy az észak-olaszországi nagyváros diákjai kedvenc étele a pizza és a szalámi.

Majd a gyerekek már az iskolában folytatták a napot a „Jövő tervezése” és az „Autonómia, önálló munkaszervezés” témájú játékos oktatási programmal, illetve kora délután ismét a könyvtárban számoltak be arról, mit jelent az Erasmus+ program számukra.

– Egy éve vesz részt az iskolánk ebben a programban, így nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttünk eddig pedagógus kollégáimmal. Ezeket próbáljuk most átültetni a saját tanrendünkbe, hogy a gyerekek is megtapasztalják azokat a dolgokat, amelyeket mi – mondta Schultz János. A Maroslelei Általános Iskola megbízott intézményvezetője hozzátette, most a hetedik, nyolcadik osztályosok érintettek ebben a projektben.

navigate_before
navigate_next

– Tavaly év végén modulfejlesztésbe kezdtünk, ezeket projektenként adjuk tovább. Amely külföldi iskolában jártunk, ott azt láttuk, hogy azokban is projektoktatáson van a hangsúly. A nyolcadik osztály pályaorientációs, életutat projektet próbál ki, míg a hetedikesek szerepjátékos, lakatlan szigetes, erőforrás menedzsmentet visznek véget a csoportjaikkal.

A programokkal szeretnék segíteni a gyerekeket, hogy megállják majd a helyüket az életükben, s jó döntésekkel befolyásolják sorsukat. A gyerekek azt is megtudhatták, hogy a mai információdömpingből hogyan tudják kiválogatni a valós dolgokat, s azt is, hogy ne fogadjanak el kritikátlanul mindent, ami a nyakukba zúdul.

Vári Anikótól, a SUPREME projekt projektvezetőjétől megtudtuk: összesen hét partner dolgozik együtt ebben a projektben, Hollandiából, Olaszországból, Erdélyből és Magyarországról.

– Összesen 36 hónap alatt közösen végeznek tananyag- és módszertani fejlesztést, a 13-14 éves korosztály számára. Ennek keretében elkészül egy tíz területet felölelő, modulrendszerű tananyag, egy tanároknak szóló tréning és egy szülőknek szóló kis könyv, mely esettanulmányokat dolgoz fel. Arról szól, hogy ebben az életkorban milyen konfliktusai vannak egy gyereknek, s milyen helyzetekbe kerülhet. És ezekre milyen jó vagy kevésbé jó válaszok vannak és hogyan érdemes a gyerekekkel úgy foglalkozni a gyerekekkel, hogy a jövőjükben majd minden jó legyen. És készül egy olyan önértékelő digitális eszköz, mely abban segíti a gyerekeket, a szülőket és a tanárokat, hogy felméri a tanulók életviteli kompetenciáját, azt is megmutatva, mely területeken kell fejleszteni, támogatni a gyerekeket – mondta a projektvezető. Hozzátette, már kiderült, hogy bár a gyerekek minden országban hasonló problémákkal küzdenek, de nagyon eltérő, kulturális hagyományok, oktatási rendszerben.

A projekt egyik pozitívuma, hogy a gyerekek ellátogatnak a holland ls olasz társ iskolákba, így a külföldiekbe is. Ez akkora motivációt jelent számukra, hogy azok is nekiláttak a közös nyelv, azaz az angol tanulásának, akik korábban nem ezt tartották a legfontosabb dolguknak…