Ágoston Gergely vezetésével ismerhették meg a várost a Csanádalbertiről indult túra résztvevői, Nagy Tibor és Maczelka Róbert.

Július 15-én reggel elindultak a motorosok a gospici kempingből, és közel 200 km-t motorozva jutottak el a Fiume melletti szállásukra, Lovranba.

– Reggel összecsomagoltuk holmijainkat a gospici kempingben. Az éjszaka kissé rövidnek bizonyult, mivel igencsak lehűlt a levegő, és hajnalban melegebb ruhák után kellett kutakodni. Reggel a kerti mobil tűzhelyünkön megfőzött kávé után azonban felébredtünk annyira, hogy felpattanhassunk a motorokra, és irány a tenger! Közel 200 kilométert megtéve eljutottunk szállásunkra Lovranba, ami Fiumétől pár kilométerre található. Itt a házigazdák őszinte szeretettel fogadtak bennünket. Itt várt már minket dr. Ágoston Gergely professzor úr, aki a holnapi nap folyamán elkísér minket Fiumébe, és bemutatja nekünk a magyar vonatkozású látnivalókat, a kikötőt, épületeket stb. Egyébként a Fiumében lakó magyarok a mai napig sokat tesznek a magyar emlékek megőrzéséért – tették közzé a Trianon motoros emléktúra közösségi oldalán szerdán.

Mint megosztották: „másnap reggel 8 órakor Ágoston Gergely idegenvezetőnkkel elindultunk Fiumébe, hogy megmutassa nekünk a várost. Gergely őszintén szívén viseli a fiumei magyar emlékek megőrzését, célja, hogy minél több embernek átadja ismereteit, hogy ne vesszenek feledésbe értékeink. Ő nem egy átlagos idegenvezető, ő egy igazi “karakter”. Egyszer mindenkinek látnia kell Fiumét! És ha igazán meg akarjátok ismerni a várost, szívből ajánljuk őt.” – a bejegyzésben továbbá azt is kiemelték, hogy a Hazajárók című honismereti magazinműsor szerkesztői Kenyeres Oszkár és Jakab Sándor ajánlásával vették fel a kapcsolatot vele, amiért hálájukat fejezték ki.

Többek között Jókai Mór emléktáblájánál is elhelyezték a nemzeti színű szalagot a túra résztvevői

– Olyan érdekes dolgokat tudtunk meg tőle többek között, hogy az 1838-ban született Hajnal Antal (makói születésű) mérnök tervezte a fiumei kikötőt. Gergellyel készítettünk hosszabb videofelvételeket, amit a későbbiekben közreadunk – olvasható a bejegyzésben.

Fiume felfedezéséről a Makó Híradón hamarosan egy hosszabb, exkluzív videós anyagot láthatnak majd!