Térségünk országgyűlési képviselője a tram-train beruházásról, a nemzeti konzultáció kérdéseiről, valamint az önkormányzati és az időközi választások tanulságairól is beszélt egy rádióműsorban. Kiemelte: egy helyi közösség csak akkor lehet sikeres, ha a település érdekében a közös nevezőt keresik, nem azt, ami elválaszt – írja a Promenad.

A küszöbön álló nemzeti konzultáció kérdéseiről, így a gyöngyöspatai szegregációval, illetve a börtönviseltekkel kapcsolatos kártérítési dilemmákról faggatta Lázár Jánost a Spirit FM 87.6 Keljfel Jancsi! című műsorának szerdai adásában Fiala János. Az országgyűlési képviselő leszögezte: a két ügy évek óta megosztja a magyar társadalmat, és azért kerültek most ennyire fókuszba, mert most jutottak el abba a stádiumba, hogy tömegesen kellene pénzeket kifizetni. Hozzátette, egy demokráciában teljesen természetes, hogy szembekerül, harcol egymással az igazságosság és a jogosság kérdése. Mint rámutatott, a jogállamiság határa a jogerős bírói ítéletek végrehajtásánál húzódik, ám a kormányzatnak az emberek, a társadalom igazságérzetéhez kapcsolódó szempontokat is mérlegelnie kell, ezért a jelenlegi vita helyénvaló.

Lázár János ennek kapcsán úgy fogalmazott: komoly szakmai vita a cigányság felzárkóztatásában a szegregáció vagy deszegráció kérdése, azzal együtt, hogy ő maga a deszegregáció híve, polgármesterként is rendkívül sikeres deszegregációs programot hajtott végre. Véleménye szerint helyes irány, hogy a kormányzat kiemelt figyelmet fordít a roma népesség felemelésére, mert hazánknak „a magyarországi cigányságban nagyon komoly tartaléka van”. Hozzátette, éppen ezért a jövőben is oda erőteljesen kell foglalkozni a cigányság felzárkóztatásával, munkaerőpiacra történő bevezetésével.

A nemzeti konzultációval kapcsolatban cáfolta azt a balliberális kritikát, hogy annak célja a társadalom manipulációja lenne. Lázár leszögezte: a választópolgárok véleményének rendszeres kikérése fontos visszajelzéseket ad, a kormányzati szándékok megerősítését vagy gyengítését szolgálja. „Minden évben van nemzeti konzultáció, mert a Fidesz a konzultációkra építve vezeti az országot, bevonja a választókat a döntésekbe, nem hagyja ki őket az ország vezetéséből. A választópolgárokat rendszeresen megkérdezi, tehát nem csak négyévente a választásokon, bevonja őket a hatalomgyakorlásba, ami helyes demokráciaértelmezés” – fogalmazta meg.

A műsorban az október 13-i önkormányzati választás, valamint a győri és a dunaújvárosi időközi választás tanulságairól is szó esett. A képviselő ezekkel kapcsolatban azt mondta, az eredmények nyilvánvalóan megfontolást érdemelnek a Fidesz szempontjából, és arra utalnak, hogy a pártnak változtatnia kell, ha sikeresen akar szerepelni a következő országgyűlési választáson. Hozzátette, nem lehetőségnek, hanem kötelességnek tartja, hogy elmondja véleményét, és éppen a pártja érdekében. „Akkor teszek jót, ha felhívom a figyelmet a kockázatokra, és jobban teszik a Fidesz vezetői, ha ezzel most szembesülnek, mintha adott esetben 2022-ben majd a választási vereségen zokognak” – magyarázta.

Lázár János arra is kitért, hogy az országban igen erőteljes szembeállás jellemzi a politikai táborokat, de rendkívül szerencsétlen, ha ez a harc helyi szinten is megjelenik a választások közötti években. „A helyi politikában az együttműködésre, a nyugalom megteremtésére kell helyezni a hangsúlyt. A választási kampányok között nem azt kell keresni, ami elválaszt, hanem azt, ami összeköt, mert a település érdeke a legfontosabb. A harc, a polgárháború mindenhol a település kárára megy” – szögezte le. A politikus ebben a vonatkozásban pozitív példaként a többség és az ellenzék között a fontos kérdésekben közös nevezőt kereső Makót, míg negatív példaként a permenans háborúskodásba burkolózó Hódmezővásárhelyt említette.

Vásárhely és a térség számára ugyanakkor hatalmas siker és előrelépés lesz a tram-train beruházás, mely nagyon komoly műszaki-technikai innováció a magyar kötöttpályás közlekedésben, hazánk legizgalmasabb kötöttpályás közlekedési projektje – fejtette ki Lázár. Mint elmondta, az építkezés jól halad. Azt is elárulta, szeptember 25-én a berlini nemzetközi vasútkiállításon mutatják be program keretében tervezett új járművet, mely világszenzációnak számít majd, hiszen a városban villamosként, a városon kívül pedig dízelmeghajtású vasútként tud üzemelni.

 

A teljes interjút IDE KATTINTVA lehet meghallgatni, 56:05-től kezdődik.

 

Forrás: Promenad

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google+
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest