Hírek Makó

Székely Ildikó: öröm látni, hogy fejlődnek Makó oktatási intézményei

A Kálvin Téri Református Általános Iskola igazgató-helyettese szerint a város egyik legfontosabb megtartó ereje az oktatás színvonala. Székely Ildikóval erről és a makói intézmények fejlődéséről beszélgettünk.

– 14 éve vagyok a pedagógusi pályán, először Földeákon tanítottam, onnan kerültem a Kálvinba – mondja Székely Ildikó, aki matematika-informatika szakos tanárként kezdett az intézményben, később igazgató-helyettesnek kérték fel.

Azt szinte azonnal érezzük a szavaiból, hogy imádja a gyerekeket, és nagyon szeret tanítani. Intézményük nagy előnyeként tekint a versenyeztetésre, amelyben a diákok évről évre számos kiváló eredménnyel öregbítik az iskola és Makó hírnevét.

– Maga a versenyeztetés nagyon fontos. Az életünk során számtalanszor kell komoly küzdelmekben, nehéz helyzetekben helytállnunk, ezekhez a diákkori megmérettetések segítséget jelenthetnek. Elég csupán egy állásinterjúra gondolnunk. Nem kell sok versenyen részt venni, évente egy is elég, ez már olyan pluszt ad, amivel sokkal határozottabban tud egy gyermek beszélni, csapatban dolgozni – hangsúlyozta az igazgató-helyettes, aki szerint a felkészülés is rengeteget segít az alkalmazkodó- és problémamegoldó képesség fejlődésében.

Matematika-informatika szakos tanárként szívügye a természettudományos oktatás, amelyet, mint mondja, nem szabad háttérbe szorítani, mert nagy szükség van rá, hogy a gyerekek az őket körülvevő világot, technikai környezetet jobban megértésék.

Székely Ildikó azt is örömmel látja, hogy Makón az elmúlt években szinte az összes oktatási intézményben történt fejlesztés, fenntartótól függetlenül. Sportpályák létesülnek, több iskolát is bővítenek a városban, utóbbira tökéletes példa az Almási iskola közel másfél milliárd forintos átépítése.

Minél fejlettebb eszközöket alkalmazunk az intézményekben, és minél jobb körülmények között tanulnak a gyerekek, annál többet tudunk átadni nekik a tananyagból és annál több lehetőséget tudunk teremteni számukra, hogy egy-egy tantárgy iránti érdeklődésüket kiteljesíthessék az iskolában. A fejlett, erős oktatási rendszer az egyik legfontosabb megtartóereje a városnak – vallja Ildikó, hozzátéve: jól látható, hogy ha a szülők már általános iskolás korban elviszik a gyerekeket más városba, akkor nagy valószínűséggel a továbbtanulást is ott folytatják, és később az életüket is ott tervezik.

– A legfontosabb feladatunk, hogy helyben olyan oktatást biztosítsunk a makói gyerekeknek, ami képes a tudásuk, a szorgalmuk és a képességeik legjavát kibontakoztatni. Nem mondhatunk le egyetlen gyerekről sem, és nem elégedhetünk meg azzal, hogy a mi iskoláink kevesebbet adnak. Ha az oktatásról beszélünk akkor a város jövőjéről van szó. Ahhoz, hogy a lehető legjobbat nyújtsuk a diákoknak az oktatási intézmények folyamatos fejlődése kell. Az elmúlt években jó irányba indult el a város, ezt folytatnunk kell – mondja el Ildikó.