Hírek

Újabb két kiadvánnyal segíti a fogyasztókat a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal

A sorozat nemrégiben megjelent hetedik és nyolcadik kötete a közműszolgáltatás ki- és visszakapcsolásának szabályairól, valamint a társasházak számára a közműszolgáltatásokról foglalják össze a legfontosabb tudnivalókat.

A „Panasza van? Segítünk” kiadványsorozat célja, hogy tájékoztassa a fogyasztókat a legfontosabb fogyasztóvédelmi ügyekben, növelve a fogyasztók tudatosságát és megelőzve ezzel a vitás helyzeteket. A kiadványokat annak érdekében, hogy a lehető szélesebb körben elérje a fogyasztókat, 2016 óta országos fogyasztóvédelmi kampány keretében juttatják el a megyei kormányhivatalokhoz. A sorozatnak eddig nyolc kötete jelent meg, többek között az „Ismerje meg jogait!”, a „Jelentse be időben!”, az idei évben pedig a „Kerülje el a kikapcsolást!” és a „Társasházban él? Erről tudnia kell!” kiadványokat vehették kezükbe a fogyasztók.

Dr. Mikecz Péter, a Csongrád Megyei Kormányhivatal főigazgatója nagyszerű dolognak nevezte a kiadványsorozat indulását, amelyben olyan témák kapnak helyet, amelyekből a fogyasztók a jogaikról és kötelességeikről is fontos információkat kaphatnak, hogy milyen eljárást kell végigvinni, hogy megfelelő módon tudják rendezni ügyeiket.

Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője a sajtótájékoztatón kiemelte: bár a költségek csökkentek és a kikapcsolt fogyasztók száma a villamosenergia, a földgáz és a távhő tekintetében a 2013 és 2018 közti időszakban majdnem megfeleződött, annak ellenére a fizetési késedelmek számát is fontos megtekinteni. Mint fogalmazott, ez azért is érdekes, mivel sokan kerülnek olyan helyzetbe, hogy nem tudják az adott hónapban kifizetni, hanem csak a következő hónapban, így lánctartozás következik be, ilyenkor pedig fontos a szolgáltatóval való kommunikáció, hiszen kérhetünk halasztást és részletfizetést is, illetve védelmi fogyasztói státuszt is. Amennyiben pedig befizettük, ezt fontos jelezni a szolgáltatónak is, hiszen az esetlegesen elkezdett kikapcsolási folyamatot is le tudjuk állítani.

Dr. Nemeshegyi Benjámin, a MEKH szakmai tanácsadója kiemelte: a kiadványsorozat hetedik és nyolcadik állomásához érkeztek, amelyek témájukban sokakat érinthetnek, ezáltal a kiadványok is hiánypótlóak. Mint fogalmazott, jó, ha tisztába vannak milyen jogok, kötelezettségek és terhek illetik a fogyasztókat.

Dr. Patricola Szilvia, a Nemzeti Közművek Zrt. panaszkezelési igazgatója örömét fejezte ki, hogy a kiadványok az ügyfélszolgálat irodáiban elérhetőek, továbbá hangsúlyozta, amennyiben bármilyen problémájuk van az ügyfeleknek a fizetéssel, mindenképpen keressék fel irodáikat.

A kiadványok elérhetőek a kormányablakokban, kormányhivatalokban, a szolgáltatóknál és www.mekh.hu weboldalon is.