Belföld Hírek

Kilőtt a hazai e-kereskedelem

A magyarországi webáruházak 55 százalékának nőtt a forgalma tavaly. Az interneten legjobban értékesíthető termékkategóriák idén a szolgáltatás, a webpláza és az irodatechnika lettek – olvasható a ShopRenter friss kutatásában, amelyről a Magyar Nemzet számolt be.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai web­áruházak 89 százalékánál lehet így fizetni), de a bankkártyás fizetési mód is egyre népszerűbb. Négy évvel ezelőtt még csak az online boltok 36 százaléka, ma viszont már 66 százaléka biztosítja ezt a fizetési lehetőséget.

A szállítási módok közül a házhoz szállítás az első, de a webáruházak kétharmada személyes átvételi lehetőséget is biztosít, és hatvan százalékuknál valamelyik csomagpontos helyen is átvehető a rendelt termék.

A kutatásban részt vevő webáruházak 17 százaléka idén indult, míg közel minden második webshop még a hároméves kort se érte el. Ez annak jele, hogy még ma is sokan vannak azok, akik webáruház-indítás mellett teszik le a voksukat – összegzik a kutatás készítői. A vizsgált kereskedők egy része a meglévő hagyományos üzletét egészíti ki egy online felülettel, de sokan a vállalkozóvá válás útján indulnak el egy webáruházzal. Míg a 2000-es években komolyabb informatikai tudás hiányában igencsak nehézkes, majdhogynem lehetetlen feladat lett volna egy web­áruház elindítása mindenféle külső segítség nélkül, addig ma már különösebb programozói tudás nélkül elindítható.

 

Forrás: Magyar Nemzet | Borítókép: illusztráció