Hírek Makó

Az értékesítés kommunikációja volt fókuszban a Női Vállalkozók Reggelijén

Új helyszínen, a Vállalkozói Kaszinóban várták a női vállalkozókat egy tartalmas előadásra kedd reggel, amelyet Weiser István marketingstratéga és író tartott.

Immáron hatodik alkalommal rendezte meg a Női Vállalkozók Reggelijét a Marosmenti Vállalkozók Szövetsége és a Család és KarrierPont Makó: mint Asztalos Péter elnökségi tag portálunknak elmondta, egyre nagyobb létszámban jönnek el az előadásokra a vállalkozónők, a programsorozatról pedig reméli, a jövő évben már hagyományos találkozóként beszélhet, amelynek mostantól a Hagymaház után a Vállalkozói Kaszinó ad majd helyszínt.

A hatodik Női Vállalkozók Reggelijének vendége Weiser István marketingstratéga és író volt, aki az előadás előtt elárulta, nagyon szeret Makón előadni, hiszen egy olyan közösség van itt, amely lelkes és nyitott, és nagyon szeretnek tanulni. A szakember előadásának fókuszában az értékesítés és a marketing állt, illetve a prezentálás mesterképlete, azaz hogy hogyan is kell egy jó prezentációt felépíteni.

– A legfontosabb, hogy ne rólunk szóljon a prezentáció, hanem a vevőnkről, hogy ne öncélú legyen, hanem érdekeljen az, hogy neki mi fáj, hogy mi az, amiben elakadt, mi a problémája, és erre a problémára legyek én a megoldás, vagy adjak megoldást – hangsúlyozta az előadó. Mint példaként felhozta, az ingatlanértékesítésben is hiába mutatjuk be a nagy konyhát, ha a vevő nem is szeret főzni, és általában pizzát rendel, akkor megbukott a dolog, hiszen nem foglalkozunk az igényeivel.

A szakember kiemelte: meg kell találni a problémát, a fájdalompontot, ami miatt vásárol. Mint rámutatott: kétféle motiváció létezik; a veszteség elkerülése és az élvezetek szerzése, előbbi pedig hétszer erősebb a másiknál, így az embert jobban érdekli például, hogy ne veszítsen egymillió forintot, minthogy ugyanennyit keressen. Az előadást követően a felmerülő kérdéseknek is teret adott Weiser István, aki ennek kapcsán hangsúlyozta: kétféle előadó van, az egyik ismeri a cigánykereket, a másik pedig meg is tudja csinálni. A szakember továbbá elmondta, egy indiai mondás szerint a tudás négy negyedből áll: az elsőt a mester vagy a tanár adja át, a másodikat a tapasztalat adja, a harmadikat a tanulótársaink tudásából, kérdéseiből, hibáiból szerezzük, a negyedik negyed pedig az, amikor mi is átadjuk a megszerzett tudást.