Hírek

Egymásnak esett a finisben a DK és a szocialista párt

A DK elnökének korábbi, Karácsony Gergelyt támogató nyilatkozatait ollózták össze vélhetően a zuglói polgármester kampánystábjának tagjai úgy, mintha Gyurcsány Ferenc jelenleg is mellette állna az ellenzéki főpolgármester-jelölti küzdelemben. Ezeket a nyilatkozatokat automatikus telefonhívásokkal juttatták el a választókhoz. A DK az MSZP-t és a Publicus Intézetet gyanúsítja, de utóbbiak ezt cáfolták. Karácsony Gergely annyit mondott, senkit nem kért erre a feladatra, és jelezte azoknak, „akiknek erre a folyamatra rálátása lehet”, hogy teljes mértékben káros rájuk nézve. – írja a Magyar Nemzet.

A Demokratikus Koalíció (DK) szimpatizánsai érdekes telefonhívásokat kaptak hétfőn délután: Gyurcsány Ferenc korábbi ATV-s szerepléseiből összevágtak olyan részeket, amelyeken a pártelnök Karácsony Gergely támogatására szólította fel híveit az ellenzéki főpolgármesteri előválasztáson. Ismert: az európai parlamenti választások után a DK Kálmán Olga mögé állt be az elővoksoláson, így a telefonhívásokhoz felhasznált anyagok Gyurcsány korábbi véleményét tükrözik, ezért a telefonos kampány megtéveszti a választókat. Az ügyben a DK panasszal fordult a Magyar György ügyvéd nevével fémjelzett Civil Választási Bizottsághoz.

Nevük elhallgatását kérő DK-s források a Magyar Nemzetnek úgy nyilatkoztak, hogy az ügyben a Magyar Szocialista Párthoz (MSZP) fordultak, sérelmezve, hogy szocialisták piszkos eszközökhöz nyúltak. Nyakó István, az MSZP sajtófőnöke viszont a Népszavának nyilatkozva hangsúlyozta, hogy semmi közük az egészhez, a kezdetektől tiszta lapokkal játszanak.

Az egyik DK-s forrásuk arról beszélt, hogy a hívások mögött a Pulai András által vezetett Publicus Intézet állhat. A párthoz közeli Nyugati Fény nevű blog is arról számolt be, hogy korábban a Publicus és az MSZP használta a kérdéses telefonszámot.

– A leghatározottabban cáfoljuk, hogy közünk van a hívásokhoz – nyilatkozta a lapnak Pulai András, a Publicus vezetője. Elmondta, hogy a Népszavának készítettek egy kutatást, amelynek részletei már nyilvánosságra kerültek, illetve nyilvánosságra fognak kerülni.

– Mi a magunk részéről ennyit foglalkoztunk a főpolgármesteri történettel az elmúlt két-három hónapban – hangsúlyozta Pulai.

A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy Gyurcsány Ferenc beszélt az ügyben Karácsony Gergellyel, aki először tagadta, hogy köze lenne az ügyhöz, majd részben mégis elismerte. A zuglói polgármester a Mandinernek nyilatkozva elmondta, senkit nem kért erre a feladatra, és jelezte azoknak, „akiknek erre a folyamatra rálátása lehet”, hogy ez teljes mértékben kontraproduktív és káros rájuk nézve – emelte ki a politikus, és elnézést kért.

Kérdésekkel fordultunk az ATV vezérigazgatójához, Németh S. Szilárdhoz is azzal kapcsolatban, hogy kért-e bárki engedélyt Gyurcsány Ferenc hangjának felhasználására. A vezérigazgató úgy tájékoztatott, hogy erre senki nem kért és nem is kapott engedélyt.

Németh hangsúlyozta, nem ez az első eset, hogy valaki az előválasztási kampányban jogtalanul használja fel egy anyagukat: korábban Kálmán Olga vágott össze egy videót, amelyen még a csatorna műsorvezetőjeként beszélgetett Tarlós Istvánnal. Akkor az ATV a felvétel eltávolítását kérte. Úgy tudjuk, Kálmán Olga szerződésében szerepelt, hogy az általa vezetett műsorok a tévé tulajdonában vannak, és ezt ő tudomásul is vette. Ennek ellenére csak tegnap vette le a felvételt hivatalos oldaláról az ügyvédi felszólítás hatására.

 

Forrás: Magyar Nemzet | Borítókép: archív fotó (MTI / Rosta Tibor)