Térség Top

Pénteken nyílhat a nagylaki elkerülő út

A legutóbbi információk szerint február 15-én pénteken ideiglenesen, majd májusban véglegesen is üzembe helyezhetik a nagylaki elkerülőutat. Három falu is élvezheti az előnyét.

A Délút kivitelezésében és a Nemzeti Infrastruktúra Zrt, megrendelésre készült, teljes egészében állami költségen épülő utat Lázár János, a térség országgyűlési képviselője ígérte meg, miután a helybéliek arról panaszkodta, hogy az M43-as autópályáról letérő, s a régi határátkelő felé tartó kamionok nagy környezeti terhelést okoznak a Nyárfa soron.  Az elkerülőre főleg azért van szükség, mert miután a sztráda elkészült Csanádpalotáig, kiderült, hogy az ottani határátkelőt az élő állatot, növényi árut és veszélyes szállítmányt hozó kamionok nem használhatják, azoknak a régi határátkelőre kell letérniük.

Az üzemanyagbűz és a falun belül esetenként megnehezülő közlekedés mellett a teherjárművek robaja az út melletti házakat is megmozgatja, rongálja.

navigate_before
navigate_next

A leendő nyomvonalra több elképzelés is született, végül a magyar-román határt jelentő Élővíz csatorna magyar oldala és a falu széle közötti területet jelölték ki a két és fél kilométeres utat. A munkálatokkal egyébkét szépen elhaladtak, olyannyira, hogy a vasúti átjáró (azaz az M43-as) felől érkezők számára az új úton lenne logikus továbbhaladni, csakhogy azt jelenleg táblák tiltják.

A nagylaki elkerülő a 43-as főút mentén élő apátfalviak, illetve magyarcsanádiakat is tehermentesíti, most ők szenvednek az átmenő forgalomtól.