Hírek Kiemelt hírek Térség

Nem tölt, csak lő: Márki-Zay már az ATV-vel is összehajtott

Igencsak sajátos a médiához való viszonya (is) a hódmezővásárhelyi polgármesternek, aki – úgy tűnik – már a kormánykritikus sajtóban is ellenséget lát. Boszorkányüldöző Márki-Zay Péter nem tölt, csak lő!

Nagyon úgy látszik, az ellenzéki médiának is csak addig kedveskedik, amíg az alákérdez, kritikátlanul támogatja, és politikai törekvéseit erősíti. Eddig csak a jobboldali, polgári sajtót ekézte (olykor alpári megnyilvánulásokkal, olykor tüntetések szervezgetésével) Márki-Zay Péter, az utóbbi napok nyilatkozatai azonban furcsa változást mutatnak: már a kormánykritikus sajtótermékekkel is összehajtott Orbán Viktor önjelölt kihívója.

Másképpen szólva a materialista keresztény politikus abba a tányérba csinált, amelyből amúgy egy éve gazdagon lakmározik.

Az ATV esti politikai műsoraiba szinte hazajáró, ám újabban pártalapítási, országos politikai törekvései miatt leginkább kínosan magyarázkodó Márki-Zay január 2-án vendégeskedett az Egyenes beszéd kontrában, majd másnap reggel a HVG Online-on nagyinterjú jelent meg vele Szlavkovits Rita tollából. Ebben az anyagban a Mindenki Magyarországa Mozgalom nevű legújabb ellenzéki formáció alapító-elnöke alaposan beleszállt az ATV-be, többek között egy igencsak figyelemfelhívó, éspedig rendkívül súlyos állítással támadva a televíziót:

„A média megszűnt: HírTv nincs, az ATV-nek alapvetően kormánypárti tulajdonosa van, onnan többeket Orbán szidalmazásáért tiltottak ki. A média elbukott.”

Rendkívül furcsa és sajátos módon az „onnan többeket Orbán szidalmazásáért tiltottak ki” mondatrész néhány óra múlva egy frissítéskor eltűnt a HVG portáljáról, de a mai napig elérhető – például – a Mandiner.hu oldalon, mely azon nyomban szemlézte az interjút.

Ennek kapcsán is megkerestük Németh S. Szilárdot, az ATV vezérigazgatóját és Bednárik Imre hírigazgatót, kérve: kommentálják Márki-Zay a televíziójukat érintő állításait. Érdeklődtünk, igaz-e, hogy bárkit is kitiltottak volna Orbán szidalmazásáért. A vezérigazgatónak és a hírigazgatónak az alábbi kérdéseket tettük föl:

Igaz-e az az állítása Márki-Zay Péternek, hogy az ATV-ből „többeket Orbán szidalmazásáért tiltottak ki”? Ha igen, kikről van szó, és egészen pontosan milyen kijelentéseik, nyilatkozataik lépték át az ingerküszöböt, ami miatt nem szerepelhetnek többet az Önök televíziójában? Ha alaptalanok az állítások, akkor mi a véleményük Márki-Zay Péter nyilatkozatáról, hogyan kommentálnák azt? Illetve ha alaptalanok az új mozgalom elnökének állításai, elvárják-e, hogy megkövesse a televíziójukat?

Bednárik Imre néhány nap elteltével szűkszavú választ küldött megkeresésünkre. A hírigazgató a diplomatikusnál is szikárabb nyilatkozatában úgy fogalmazott: „Az Ön által említett részt nem látom a hvg.hu-n, ezért nem kívánok reagálni.”

A válaszát azzal együtt megköszöntük és közöltük, hogy képernyőmentést küldtünk neki a Mandiner jelenleg is elérhető cikke (szövegrészlete) mellett, és jeleztük: kérdéseinket tartalmilag továbbra is relevánsnak érezzük.

Miközben az ATV-vezérekkel leveleztünk, Márki-Zay hirtelen egy másik, számára eddig igen kedves balliberális médiumba is beletörölte a lábát. A polgármester azután kelt ki magából, hogy a nem épp kormánypártiságáról ismert 24.hu – egyébként korrekt – beszámolót közölt egy kisgyermek halála ügyében egy oltásellenes házaspár ellen folyó perről, és a legutóbbi tárgyalás kapcsán a politikus és tanúként kihallgatott szülésznő-dúla felesége szerepére is kitért az közérdeklődést kiváltó témában. Közösségi oldalán azt harsogta: „politikai okok” állhatnak amögött, hogy „az egyébként ellenzékinek besorolt portál” az ő és a felesége nevét emelte ki, míg a vádlottak csak kezdőbetűvel szerepelnek. Márki-Zay szerint „az egyébként ellenzékinek besorolt portál” cikke az ellene indított „lejáratókampány […] tendenciáját erősíti”.

Ehhez a médiafelfogáshoz, médiaértelmezéshez nincs is nagyon mit hozzáfűzni. Bednárik Imre-i szűkszavúsággal talán csak annyit: minek az ellenzéki médiának ellenség (ellenfél), ha olyan barátai vannak, mint Márki-Zay Péter?