Kiemelt hírek Színes

A tudatos vásárlásról versengtek a kerisek

A tavalyi évben indult útjára a GÉNIUSZ- vetélkedő a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kiírt pályázatnak köszönhetően. Idén 12 csapat jelentkezett a HSZC Návay Lajos Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiumából, akik a tudatos vásárlásra hívták fel a figyelmet prezentációikkal.

Napjainkban igen népszerűek az internetes vásárlások: bár rengeteg előnnyel rendelkeznek, a hátrányairól sem szabad megfeledkezni. A návays diákok a GÉNIUSZ – vetélkedő kapcsán az online, illetve a bolti vásárlások tudatosságára hívták fel a figyelmet. Kincses Tímea, az intézményigazgatója elmondta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kiírt pályázaton együttműködik tagintézmény a Dél-alföldi Regionális Fogyasztóvédelmi Egyesülettel és a Csongrád Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási és Fogyasztóvédelmi Főosztályával. Ennek keretén belül szervezték meg ezt a vetélkedőt, amelynek értékes díjai vannak, a döntőre pedig Szerbiában kerül sor, ahol vajdasági – a návayhoz hasonlóan – „Tudatos fogyasztók iskolák” vesznek részt.

Petrik Sándor, a Csongrád Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási és Fogyasztóvédelmi Főosztály vezetője elmondta, a magyarok igen tudatosan vásárolnak, ezzel is elkerülik, hogy átverjék őket a pénzköltés során.

– A vetélkedő során az a célunk, hogy a diákokkal feltárjuk azokat a fogyasztóvédelmi problémákat, amelyek őket foglalkoztatják. A csapatokra bíztuk a problémák feldolgozását, a megoldások megkeresését és javaslatokat is tehetnek a pályamunkákkal – fogalmazott az osztályvezető.

Tóth Kristóf és csapata az e-kereskedelemről készítettek prezentációt. Mint a csapattag elmondta, az interneten történő vásárlások, cserék témakörét tárták fel. Kristóf ritkán vásárol online, inkább szereti személyesen megnézni a termékeket.

Eredmények:

I. helyezett: Logisztikászok csapata, 9. A osztály
II. helyezett: e-Keri csapata, 10.B osztály
III. helyezett: 12. A osztály
Közönségdíjas: Paraszolvencia, 11. B osztály