Hírek Kiemelt Makó

Fruttival és Veggivel is lehetett kalandozni a Hagymafesztiválon

Makóra is elérkezett az Európai Friss Kalandok reklámkampány, amelynek célja, hogy ösztönözze a zöldség és gyümölcsfogyasztást. A gyerekeket a NAK standjánál játékoz foglalkozásokkal, és virtuális valóság szemüvegekkel is várták.

Hároméves kampányt indított a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a francia testvérszervezet az Interfel, hogy vonzóvá tegye a zöldség és gyümölcsfogyasztást. A reklámkampányt megelőző kutatás ugyanis mindkét országban arra mutatott rá, hogy a középkorúaktól lefelé elkeserítően kevés a fogyasztás.

A Hagymafesztiválra is megérkezett vasárnap az Európai Friss Kalandok standja, itt többek között tapogatással lehetett zöldség, gyümölcs felismerést játszani, hazavihető kifestőt színezni, vagy az igazán vagány VR szemüvegeket kipróbálni, amelyen Frutti és Veggi kalandjait láthatták a gyerekek.

Ők egyébként a reklámkampány két plüssfigurája, aki természetesen megjelentek életnagyságban is, a fesztivál sétányán pedig bárki találkozhatott velük.

A NAK megyei elnökétől megtudtuk ennek a program egészségügyi, és gazdasági szempontból is nagyon fontos, hiszen a népszerűsítéssel a termelőknek is segítenek. Szél István azt is szeretné elérni, hogy a megye általános iskoláiban osztályfőnöki órákon is bemutatásra kerülhessen a kampány.

– A népszerűsítés mellett persze a szülőknek is nagy szerepe van a zöldség és gyümölcsfogyasztás növelésében. Ha a gyerek azt látja, hogy anya megeszik otthon minden nap egy almát, vagy a reggelihez egy-egy paprikát, paradicsomot, akkor azt fogja tovább vinni. Sokan azt gondolják, hogy egy-két pohár gyümölcsjoghurt helyettesíti ezt, de ez egyáltalán nem így van. – hangsúlyozta a megyei elnök.

Fruttival és Veggivel a következő években számos agrárkamarai, mezőgazdasági rendezvényen lehet majd találkozni, többek között a mezőhegyesi Szántóföldi Napokon is.

navigate_before
navigate_next

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.