Kiemelt Makó színes

Az árazás azonnal hoz eredményt

Gyakorlatias tanácsokra épülő előadást tartott ma a Korona dísztermében Weiser István marketing stratéga, amelynek középpontjában az árazás kérdése állt. Az idei Hagymafesztivál utolsó napjának eseménye egyben a Vállalkozói Sziget záró fóruma is volt.

Az árazás egy rendkívül kényes téma a magyarok számára, ez derült ki Weiser István mai előadásán. – Az a tapasztalat, hogy nem nagyon tudjuk magunkat értékelni, illetve az erősségeinket nem képviseljük kellő módon. Mivel a területnek nincs igazán szakirodalma és megfelelő fóruma sem, motivációt éreztem, hogy ezen változtassak – tájékoztatott a marketing stratéga, több üzleti bestseller szerzője és mesterkurzusok vezetője, aki rendszeresen áraz be étlapokat is.

Mint mondja, azért tartja hangsúlyosnak ezt a tárgykört, mert ez az egyetlen marketing eszköz, amely azonnal hoz eredményt. Természetesen számos ismeretet kell elsajátítani a sikeres alkalmazáshoz, ezek közül most a szűkítés fontosságát emelte ki az előadó. – Ne akarjunk mindenkinek eladni, hanem egy bizonyos célcsoport igényeire szolgáljunk megoldásként. Ha például kutyaházakat készítünk és szeretnénk drágábbakat is eladni ebből a termékből, akkor fajta specifikusakat is kell kínálnunk. A választáskor a vevő saját ebnek való, drágább mellett fog dönteni – avatott be Weiser István, akiről az is kiderült, hogy árengedmény ellenes. – Felméréseim szerint egy átlag magyar vállalkozásnál nagyjából 20% profit marad meg, mire mindent kifizet. Egy átlagos, 10%-os engedmény már ennek a felét égeti el. Helyette inkább adjunk hozzáadott terméket, plusz szolgáltatást, garanciát vagy után követést – tanácsolta a szakember, aki emellett még nyolc törvényt osztott meg az árazással kapcsolatban az érdeklődőkkel.

Az érdekes előadás az idei Hagymafesztivál Vállalkozói Szigetének fórumzáró eseménye volt. – A vezetői lét nagyon magányos dolog. Ez a mostani, makói rendezvénysorozat lehetőséget ad a fejlődésre, az ötletek kicserélésére, a közös tanulásra. Azt tartom, mindenki egy sajt és a másikéban mindig jól meglátjuk a lyukakat. De míg saját magunkra nem mindig jól reflektálunk, egymásra viszont nagy hatással vagyunk – értékelt Weiser István.

navigate_before
navigate_next

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.