Hírek Kiemelt Térség

Jövőre készül el a nagylaki elkerülőút

A régészek már végeztek a leletmentéssel, a leendő nyomvonalat kitűzték, de egyelőre más munkát még nem végeztek leendő, az M43-as palotai leágazása és a nagylaki határállomás közt jövő első negyedévre elkészülő elkerülőúton.

Korom András – Nagylak

Nem hozta el a nyugalmat az apátfalviak és a magyarcsanádiak számára az, hogy elkészült, majd átadták az M43-as autópályát, hiszen a kamionok egy része továbbra is lehajtt Makónál a sztrádáról, ugyanis a palotai határellenőrzésnél sokáig nem volt olyan mérleg, illetve röntgengép, melyet az élő állatokat, zöldségeket-gyümölcsöket és veszélyes szállítmánnyal megrakott kamionokat tudták volna megmérni, átvizsgálni. Ezért nekik a 43-as főúton haladva a régi nagylaki határátkelőhöz kell eljutniuk, ugyanis csak itt tudnak belépni Romániába. Ezért épül egy elkerülő út Nagylaknál. A problémával a nagylakiak Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszterhez, a térség országgyűlési képviselőjéhez fordultak, aki megszerezte az elkerülő építéséhez a kormány támogatását.

– A régészek dolgoztak a területen már korábban, majd kitűzték az elkerülő nyomvonalát, de december 20-án levonultak a gépekkel a területről, azóta nem történt semmi – mondta portálunknak Locskai Zoltán. Nagylak polgármestere azért nem nagyon tud többet az építkezésről, mert a teljes mértékben a magyar állam finanszírozza. Annyit tud, hogy 15-20 tulajdonost érintenek az építés miatti kisajátítások.

navigate_before
navigate_next

A kijelölt nyomsávból egyénként ugyanaz derül ki, mint amit a község első embere is mond: a falu területén építendő két kilométernyi szakasz a vasúti fénysorompós átkelőnél kezdődik, melyet megerősítenek és a kendergyárnál leágazva a falu és a határt jelentő Élővíz csatorna között halad majd el, s éri el a nagylaki határátkelőt, ahol jelenleg is zajlik az egyik épület átalakítása. Illetve lesz egy leágazása az állatitatóhoz is, ahol a kamionban érkező állatok szomját oltják. Az út nem messze megy majd el a falu szélső házaitól, illetve egy belterületi tanyától.

Locskai Zoltán elárulta, hogy naponta többször rendőri felvezetéssel jön a sztráda felől egy-egy 10-12 kamionból álló konvoj a nagylaki átkelőhöz, azért, mert továbbra is itt működik az azokat vizsgáló röntgengép. A mérleget ugyanis már kivitték az M43-asra.

Megkérdeztük a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-t, hogy mennyibe kerül, milyen hosszú lesz, ki építi és mikorra készül el az elkerülő út?

Karcagi Orsolya kommunikációs igazgató válaszában azt írta, hogy az út építése 2019 első negyedévében fejeződhet be. Az összesen kilométernyi kül- és belterületi elkerülő 3,366 milliárd forintért a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. és Hódmezővásárhelyi Útépítő Kft. építi, de a két cég intézi a teljes körül tervezést és engedélyeztetést is. A beruházás keretében kiszélesítik az M43 autópálya csanádpalotai csomópontja és a Nagylak közötti 4451 számú utat, melynek megnövelik a teherbírását a szükséges 3 kilométer hosszban. És megépítik az új 2 kilométer hosszú nagylaki keleti elkerülő szakaszt. A sztrádától épülő 2x1sávos főút az óránként 90 kilométeres sebességgel való közlekedést teszi lehetővé. A forgalmi sáv szélessége: 3,5 méter, a burkolaté: 7,5 méter, padkáé: 2 méter, míg a koronáé 12 méter lesz.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.