Makó színes Térség

Tovább dédelgetik a Makó-Szeged tram-train építés terveit – szavazóval

Továbbra is naprenden van, hogy a Makón és Szegeden villamosként, míg a két város közt vonatként közlekedő elővárosi vasúttal kössék össze a megyeszékhelyt és a Maros-parti várost. A beruházó NIF Zrt. 1,27 milliárdot kapott a tervek elkészítésére.

MH – Makó

Még 2015 márciusában tárgyalta a makói képviselő-testület a Makó-Szeged közötti elővárosi vasúttal kapcsolatos terveket. A tervező Trenecon Cowi Kft. azért fordult akkor a városhoz, hogy kikérje a képviselők véleményét a Szegedi utcai villamospálya kialakításában, a városi megállók kijelölésében, a Csanád vezér téri végállomás elhelyezésében, illetve abban, hogy a szerelvény város belterületén dízellel, villamos felső-vezetékkel vagy a járművön tárolható energiával (akkumulátor és lendkerék használatával) közlekedjék. A cég egyébként a villamos felső-vezeték kiépítését javasolja ésszerű megoldásként.

A testület akkor azt kérte a cégtől, hogy a tervezés során a Kölcsey utcánál, a városközpontban, illetve a Csanád vezér téren jelöljenek ki megállót, a buszpályaudvar mellé tervezzék a végállomást, a Szegedi utcán két nyomvonalú villamospálya fusson, illetve a tram-train a városban akkumulátoros-lendkerekes meghajtással működjék, hogy elkerülhető legyen a dízelfüst kibocsátása, illetve a villamos felső-vezeték kiépítése.

A tervezett megállók.

Az elképzelések szerint egyébként a tram-train, azaz a szegedi elővárosi vasút, az 1-es villamos vonalát kötné össze Makóval, miután áthaladt az (egyelőre nem létező) új szegedi vasúti-közúti  hídon, hogy Makóra érve a Szegedi úton át érje el a tervezett végállomását. A tervvel kapcsolatos előterjesztés teljes egészében itt olvasható el.

Egyébként ne kapkodjon, egyelőre híre sincs, hogy mikor építik meg ezt a vasutat. Annyi bizonyos. hogy a tervek szerint felhasználják majd a Vásárhely-Szeged között közlekedő tram-trainnel való tapasztalatokat. Annál pedig még csak ott tartanak, hogy cserélik a közműveket annak leendő nyomvonalán.

Ön szerint szükség van rá?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.