Hírek Makó

Jutalmak, autóhasználat és protokoll költségek a makói városházán

Valóban milliókat használ fel a városházi Forddal való közlekedésre a polgármester? Szaladgál vele magánügyeket intézni? Tényleg osztottak jutalmakat a városházi irodavezetőknek, a városi tulajdonú cégek vezetőinek – teljes titokban? Ezek a kérdések is foglalkoztatják a helybélieket. A szatyorrádióból több mindent lehet hallani. A képen Farkas Éva Erzsébet a makói T-Fordban a nagybecskereki polgármesterrel, a szerbiai kisvárosban.

Korom András – Makó

Sofőrrel használja a makói önkormányzat Ford személygépkocsiját Farkas Éva Erzsébet, miután annak az elejét egyszer már összetörte, illetve a JAG melletti rokkant parkolóban hagyta és ott le is fényképezték. Az előbbiről előbb azt mondta, hogy a javítás, a biztosítás miatt nem kerül semmibe a városnak. Utóbb azonban kiderült, hogy bár volt a CASCO a (még Buzás Péter idején vásárolt) kocsin, az azonban nem fedezte az egész költséget, 100 ezer forintot mégiscsak az önkormányzat állt. A szabálytalan parkolás miatt azonban ő fizette ki a bírságot, s a nyilvánosság előtt elnézést is kért érte. A Fordot – a helyi, ellenőrizhetetlen szóbeszéd szerint – nem csak különböző hivatalok környékén látták parkolni, de a sofőr nélküli időszakban állítólag a szegedi Árkádban is. Hogy ez utóbbiból mennyi a rosszindulatú szóbeszéd, azt nem lehet megítélni.

Ha volt is milliós jutalomosztás az év végén az önkormányzatnál, arról is csak suttognak a városban, nyilvánosan nem szavaztak róla a testületben (ahogy tették ezt Buzás Péter idején, amikor hatalmas közfelháborodást váltott ki a Hagymaház, a Hagymatikum és a makói tévé vezetőinek milliós jutalma).

A makóiak adóforintjaiból is álló közpénzek felhasználása és a szóbeszéd tisztázása érdekében meg is kérdeztünk néhány dolgot a makói városházától:

  1. Tavaly hányszor osztottak jutalmat a városházán, ez milyen beosztásban lévőket és milyen összegekben érintett. Kapott-e ilyet a polgármester, az alpolgármester (és ha igen milyen összegekben és miért), kaptak-e az irodavezetők, a városi tulajdonú cégek vezetői, s ha igen mennyit és milyen indokkal?
  2. Mennyibe került a polgármester hivatali autóhasználata egész évben? Hány kilométert tett meg vele bel-, illetve külföldön? Ez utóbbi során hol járt hivatalos úton és milyen célból?
  3.  Mekkora volt tavalyi a polgármester és az alpolgármester által felhasznált protokolláris költség? Kiket láttak vendégül, kapcsolódott-e ezekhez étkezési vagy szállásköltség, s ha volt ilyen ezek milyen összegeket jelentettek? És hol szálltak és étkeztek a vendégeik?

Szabó Sándor, a jegyzői iroda vezetője válaszlevelében azt írta, hogy kérdéseink közérdekű adat megismerése iránti igénynek minősül, lévén az közpénzeket érint, s jogszabály szerint, azaz 15 napon belül válaszolnak is rá.

Mi pedig a választ közzé is tesszük, így megtudható lesz, mi igaz a szatyorrádió híreiből és mi nem.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.