Egyéb Hírek Térség

124 kormányablak ügyintéző vette át bizonyítványát

Átvették hivatalos, kormányablak ügyintézői oklevelüket azok a Bács-Kiskun, Csongrád és Békés megyei tisztviselők, akik nemrégiben végeztek a Miniszterelnökség és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem együttműködésén alapuló képzésen. Fotók: Csongrád Megyei Kormányhivatal

A 296 órás tanulmányi idő lezárásaként 124-en tettek sikeres vizsgát. Közülük 88-an vettek részt az ünnepélyes bizonyítvány átadáson a Csongrád Megyei Kormányhivatal épületében.

Ma már több mint 1500 féle ügykörben kell eljárniuk azoknak az ügyintézőknek, akik az egyablakos ügyintézési rendszerben, a kormányablakokban dolgoznak. A feladat alapos technikai és szakmai felkészültséget kíván. A munkatársak képzése a Miniszterelnökség és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem szakmai irányításával zajlik. A Veszprém Megyei Kormányhivatal és a Miniszterelnökség konzorciuma által megvalósuló „A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” című, kiemelt projekt keretében végezték el a képzést és szereztek kormányablak ügyintézői végzettséget az állami tisztviselők.

Házigazdaként Juhász Tünde, Csongrád megye kormánymegbízottja köszöntötte az ügyintézőket, aki beszédében az állam szolgálatában végzett felelősségteljes munka presztízsére hívta fel a figyelmet. Az új képzettség megszerzése kapcsán útravalóul Szeged törvényhatósági jogú város főispánját, Kelemen Bélát idézte, aki 1906-ban elhangzott beiktató beszédében a közigazgatási eljárást úgy jellemezte, hogy annak „… mindenütt és mindenkor, mint az egyes polgárokat és az összességet a jogos emberi célok elérésében támogatva, segítve, gyámolítva és istápoló szervezetként kell jelentkeznie.”

Belányi Márta, a Miniszterelnökség hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkára elmondta: a cél az, hogy a területi közigazgatásban dolgozók számára olyan képzések legyenek, amelyek alkalmasak arra, hogy magas szintű tudásra tegyenek szert a kormánytisztviselők. „A végső cél az, hogy szolgálni tudjunk és az ügyfelek elégedettek legyenek, olyan tisztviselőkkel kerüljenek kapcsolatba, akik felkészültek és a tudásukkal le tudják nyűgözni az ügyfeleket.” – hangsúlyozta.

A képzési program első részét összeállító Nemzeti Közszolgálati Egyetem Államtudományi és Közigazgatási kara nevében Kiss György dékán szólt az állami tisztviselőkhöz. Beszédében kiemelte, hogy a közigazgatást az állampolgár a személyes ügyintézése során megtapasztaltak szerint ítéli meg. Jelenleg ez a megítélés az ügyfél-elégedettségi felmérések tanúsága szerint 8.2, amely kifejezetten magas érték. „Ez is azt igazolja, hogy önökön múlik az ország közérzete” – fogalmazott a professzor.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.