Hírek Térség

Ügyfeleik elégedettségét mérték a törvényszéken

A Fenntartható Fejlődés program keretében a Szegedi Törvényszék ügyfél-elégedettségi kérdőívek elemzése révén vizsgálta az ügyfelek elégedettségét és az ügyfélkapcsolatok terén esetlegesen fejlesztésre szoruló területeket.

A kérdőívek eredményeinek összegzése alapján az volt megállapítható, hogy a bírósághoz forduló személyek döntő többsége kiválóra értékelte a bírósági épületek rendjét, tisztaságát, megközelíthetőségét, a biztonsági szolgálat segítőkészségét, valamint a kezelőirodai kiszolgálást. Külön kiemelték, hogy a kezelőirodákon dolgozó bírósági munkatársak kimagasló munkát végeznek: segítőkészek, udvariasak, hatékonyak és felkészültek, amellyel nagymértékben előmozdítják az ügyintézést.

A felmérés eredményeit vizsgálva megállapítható volt továbbá, hogy a kérdőívet kitöltők többségének már az első alkalommal sikerült elintéznie azt az ügyet, amely miatt a kezelőirodához fordult. Az ügyfelek a kezelőirodákon várakozással töltött idő mértékével is elégedettek, amely 1-5 percet vesz igénybe.

A kérdőívek tanúsága szerint az ügyfelek jelentős százaléka az esélyegyenlőség biztosítása érdekében tett intézkedéseket, valamint a Szegedi Törvényszék honlapjának tartalmi feltöltöttségét, az információk elektronikus elérhetőségét és naprakészségét is jónak tartja.

A Szegedi Törvényszék kiemelten fontosnak tartja a bírósághoz forduló személyek visszajelzéseit, hiszen a bíróságok szolgáltató jellegének erősítése és e körben végzett tevékenységük további fejlesztése érdekében mindenképpen szükség van a jogkereső állampolgárok véleményére és javaslataira.

Az Országos Bírósági Hivatal elnöke 2016-ban meghirdette a Fenntartható Fejlődés programot, melynek fő célkitűzései között szerepel a bíróságok által az eddigiekben elért eredmények megtartása, valamint az ügyfelekkel való kapcsolat további erősítése és az ügyfél-elégedettség fokozása. – közölte a Szegedi Törvényszék.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.