Hírek Makó

100 milliót szán Makó út- és járdaépítésre – szavazóval

A makói önkormányzat idei 3,5 milliárdra tervezett költségvetéséből 100 milliót szán út és járdaépítésre 10 millióval többet, mint amennyi kommunális adóra számítanak. Járdákat nagy mennyiségben utoljára a 2014-es helyhatósági választások előtt építettek – kicsit kutyafuttában, főleg a Buzás-párti képviselők választókörzeteiben.

Korom András – Makó

Akkor még a város északi szélén lévő – akkor Kiss Imréné körzetéhez tartozó – Mező utca páros oldala – is kapott járdát. Azért csak ez, mert itt régi téglajárdán csetlettek-botlottak a gyalogosok, míg a páratlan oldalon betonjárda húzódik.

Sok helyen azonban nem készült el, vagy nem a megfelelő minőségben. Így aztán nem csoda, hogy Farkas Éva Erzsébet fórumain gyakran felmerült az igény a járdák javítására, illetve újak építésére. És útépítést is szeretnének a makóiak, igaz nem olyan ideiglenes megoldást, mint amit a Vasút soron végeztek, ahol a szórt utat máris terjedelmes kátyúk teszi izgalmas akadálypályává.

Az idei, 1,3 milliárd forintos, a szerdai testületi ülés elő kerülő városi költségvetésből 100 milliót különítenek el út és járdaépítésre – ezt a polgármester több, közelmúltbeli nyugdíjas klubban is elmondta. Hogy hol épül ezekből út és járda, azt nem részletezte, de egy korábbi fórumon már kiderült, hogy a város belterületén máig megmaradt földes utcákat is kiaszfaltoznák.

A 100 millió forint egyébként nem jelent különösebb terhet az önkormányzatnak, mely a rendelettervezet szerint az idén 160 millió forint építményadóra, 86 millió forint telekadóra, 90 millió forint kommunális adóra, 1 milliárd forint iparűzési adóra, 8 millió forint idegenforgalmi adóra, 200 ezer forint talajterhelési díjra és 50 millió forint gépjárműadóra számít (igaz ez utóbbinak 60 százaléka az állam bevétele). De még bírságokból, pótlékokból, végrehajtási költségekből, valamint a környezetvédelmi- és a közlekedési szabálysértések után kirótt büntetések a várost illető részéből is 5 millióra számítanak.

Melyik városrészben épüljön a legtöbb út és járda?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.