Makó színes

Éva 6400 méteres hegyet hódított meg

Kerekes Éva ismét egy nagy kalandnak vágott neki még október végén: a 6476 méteres Mera Peaket mászta meg. A hegymászó azóta hazatért és már újra munkába állt.

Gajáta Fanni – Makó

Az idei év nagy mászásainak lezárása volt a Mera Peak meghódítása Kerekes Éva számára. A makói hegymászó augusztusban a Mont Blanc csúcsára is felért, de már a Grossglocknert és a Gran Paradisót is megmászta már. Októberben pedig következett a nepáli Mera Peak.

20161025_121924

A makói könyvelő hat társával együtt indult el Magyarországról és körülbelül 9 nap alatt értek arra a szintre, ahonnan megfelelően akklimatizáltan tovább indulhattak a csúcshódításnak.

– Elég hosszú és bonyolult volt az eljutás, több érdekes esemény szakította meg az utunkat, mint például, hogy a társunknak eltűnt a csomagja Delhiben és úgy hozták utánunk. Három nap után kaptuk meg az ő holmiijait is. Miután minden felszerelésünk megvolt, utána tudtunk elindulni az útra – fogalmazott a hegymászó.

20161025_121950

A csapat Luklából indult, majd körülbelül egy hát alatt jutottak el az 5800 méreten lévő high campbe, ahol esténként mínusz harminc fok volt. Éva elárulta, hogy az előrejelzések szerint mínusz 25 fokot és 45 km/h szelet írtak a csúcstámadás napjára.

– Ennél egy picikét hűvösebb lett az idő, mínusz 30-32 fok körül volt, de ez nem akadályozott meg kettőnket, hogy meghódítsunk ezt a csúcsot. Minden erőnket bedobtuk, hogy eljussunk a célig, amely sikerült is: nepáli idő szerint reggel 9 órakor – mondta Éva.

A csúcstámadás legnagyobb kihívásai a hideg és a magasság voltak. 6 ezer méter felett már lényegesebben kevesebb oxigén van: a hegymászó szerint, ha Makón 100 százalékra vesszük, akkor 6 ezer méter felett 56-57 százalékkal kevesebb az oxigén.

– A 6 induló közül ketten, illetve a guide-unkkal hárman sikerült felérnünk a csúcsra. Nem túl sok időt tölthettünk fent, mert nagyon hideg volt és a szél is nagy volt. Igyekeztünk lefelé, ugyanis egy nagyon hosszú út állt előttünk.

20161109_102238

Egy három napos utat követően az Ambulaphca -hágónak vágtak neki. Ez a hágó zárja le a Hinku-völgyet. Néhány napos pihenő után Khumjung városában az Island Peaknek indultak meg, azonban 5700 méteren a makói hegymászónak fel kellett adnia, ugyanis a Merán egy kisebb fagyási sérült összeszedett, illetve nem volt kellő a tápanyagellátása sem. Azonban nem adja fel: jövőre ismét nekivág.