Albert Barbara Blog

Csúcsformában egy kis mozgással

A legtöbb nő formás alakról, lapos hasról álmodik, míg a férfiak leginkább a szálkás, izmos testben érzik jól magukat. Az elhízásnak, túlsúlynak a mozgásszegény életmód az egyik legnagyobb problémája.

Sokan tévhitben élnek, hogy a fogyókúra mindent megold, természetesen csak részben érhetünk el eredményt vele. Ha tartós változást szeretnénk, akkor a mozgást nem mellőzhetjük az életünkből. Törekednünk kell a nagy átalakulás alatt, ne csak a zsírt égessük, hanem az izomzatunkat is erősítsük. Az edzést annak függvényében kell megválasztanunk, hogy mi a célunk. Hajlamosak vagyunk a türelmetlenségre, viszont egy nap alatt lehetetlen, hogy elérjük a kívánt alakot. Sokan az első nap vagy egy hét után feladják a harcot a kilókkal vagy az eredmény után abbahagyják. Rendkívül fontos terveink megvalósításában a fokozatosság. Lényeges, ha elhatároztuk, szeretnénk sportolni, akkor eldöntsük, egy héten 3-szor járok edzeni és ehhez a programunkhoz ragaszkodjunk, amennyire csak lehet. A rendszertelenség sajnos nem kedvez a kitűzött céljainknak. Nagyban függ a változás eredménye az akaratunktól, eltökéltség nélkül nem jutunk semmire. Számos mozgásforma közül választhatunk, a fogyás terén a kardió tréningek a legajánlottabbak (például: futás, biciklizés, spinning). Nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy mindegyikünknél más az időintervallum, hiszen a testfelépítésünk, illetve, mennyire tudjuk befolyásolni alakunkat, függ a genetikától. A súlyvesztés elernyedt izmokat hagy maga után, valamint bőrünk veszít feszességéből, ezért ajánlott, hogy a kardiózás mellett erősítő jellegű órákat is beiktassunk az programba. A gyakorlatok nehézségében építkeznünk kell, a legkönnyebbektől a legnehezebbek felé. A gyakorlat, akkor hatásos, ha helyesen kivitelezzük, sérülésmentesen, ráadásul a siker motivál bennünket a továbbiakban.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.