Makó színes

Évi 100 ezer Bádog Böskére

Évente ekkora keretösszeg áll Maros-parti Veterán Autós-Motoros Közhasznú Egyesület rendelkezésére a makói önkormányzat tulajdonában álló, a múzeumban őrzött T-Ford működőképességének fenntartására.

Korom András – Makó

Az egyesület, mellyel ugyanezen céllal már 2011. augusztusában is hasonló szerződés született, az évi 100 forintos keret terhére vállalta, hogy nem csak megőrzi a T-Ford állagát, de az OT, azaz old timer rendszámot is megszerzi rá, illetve megköti rá a kötelező felelősségbiztosítást, valamint az önkormányzat által megjelölt rendezvényekre el is gurul Bádog Böskével, illetve biztosítja ahhoz a sofőrt.

A város pedig a jármű javításához, állagmegóvásához szükséges anyagköltségeket fedezi.

A makói Galamb József által a Ford műveknek konstruált T-Ford a világ legnagyobb darabszámban eladott személyautója, melyből több mint 15 millió gurult le a szerelőszalagról 1908 és 1927 között.

A múzeumban őrzött, 1919-ben készült járművet igencsak ritkán állítják szolgálatba. Az utóbbi években csak néhányszor történt ilyen, például akkor, amikor a Bartók iskola falán felavatták a Galamb József emléktáblát. Idén májusban a budapesti Múzeumok Majálisára, majd szeptemberben a szerbiai Nagybecskerekre vitték el, a “Ford T-modell, mely négy kerékre tette a világot” című kiállításra.

Vagy ilyen volt I. Ford T-Modell és IX. Marosparti-randevú Nemzetközi Veteránjármű Találkozó Makó, 2014. júniusában, ahol a Buzás Péterrel is tett egy kört a kocsi.

httpss://www.youtube.com/watch?v=EzFWD4ghlEk

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.