Térség

Alföldvíz: nem érkezett különösebb panasz

Nem érkezett különösebb panasz az ivóvízre az Alföldvíz Zrt.-hez Pitvaros, Ambrózfalva, Nagyér, illetve Csanádalberti térségéből. A víz, melyet hetente vizsgálnak, íze, szaga és a színe is megváltozhatott – közölte a szolgáltató. (A képen az ambrózfalvi víztorony.)

MH-Makó Járás

Magyarországon a hálózati ivóvíz minőségét mind a szolgáltatók, mind a népegészségügyi hatóság rendszeresen ellenőrzi, így az ivóvíz az egyik leggyakrabban vizsgált élelmiszer.

A víziközmű-szolgáltatóknak, így az Alföldvíznek is az ivóvíz minőségi követelményeiről és az ellenőrzés rendjéről szóló 201/2001. számú kormányrendelet alapján kell az ivóvizet szolgáltatniuk. Az ivóvízminőség-javító program 2015 végén lezárult.

Az ivóvízminőség-javító programok következtében megváltozhatott a szolgáltatott víz érzékszervekkel érezhető paraméterei, ez pillanatnyilag még szokatlan lehet a fogyasztók számára. A szolgáltatott ivóvíz paraméterei változhatnak egyrészt a tisztítási technológia miatt. Ebben az esetben megváltozhat a víz íze, a szaga vagy akár a színe is. Másrészt az új kutakkal más rétegből nyerjük a vizet. Az új vízbázisok bekapcsolódása is okozhatja a változást.

Az emberek természetesen érezhetnek vízminőségbeli változásokat, viszont ezek a változások csak érzékszervi észrevételek, tapasztalások lehetnek. A szolgáltatott víz fogyaszthatósági megfelelősége nem változott, az Alföldvíznek a fent említett kormányrendelet alapján kell az ivóvizet szolgáltatnia.

A projekt lezárását követően a népegészségügyi hatóság által elindított fokozott monitoring, ellenőrzés van érvényben. Ez alapján heti rendszerességgel ellenőrzik a szolgáltatott víz minőségét. A vízminták eddigi eredményei alapján a szolgáltatott víz minősége megfelel az említett kormányrendeletnek.

Az elmúlt időszakban Pitvaros, Ambrózfalva, Nagyér, illetve Csanádalberti térségéből a szolgáltatóhoz nem érkezett különösebb panasz az ivóvíz minőségével kapcsolatban. Az ALFÖLDVÍZ nyomatékosan felhívja a fogyasztók figyelmét arra, hogy amennyiben problémát érzékelnek, akkor azonnal jelezzék a szolgáltató felé a 80/922-333-as zöldszámon – közölte érdeklődésünkre Diós Zsolt, az Alföldvíz Zrt. pr munkatársa.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.