Makó Térség

Előkészítés alatt a kiszombori elkerülőút

Első lépésként már elkészült a kiszombori elkerülőút makói ágának megvalósíthatósági tanulmánya. Maga az út 4 milliárdba kerül majd. Hogy pontosan mikor kezdik építeni, az még nem tudható. Képünkön: az útbaigazító táblán egyelőre pirossal jelzik, hogy arra nem lehet még menni.

Korom András – Makó

Még az útépítés megígérő Lázár Jánosnak, a térség országgyűlési képviselőnek is egy makói lakossági fórumon kellett megkérdeznie, hogy miért jönnek le a román autósok Maroslelénél a sztrádáról, amikor már román határig tart az M43-as. A résztvevők mondták el neki, hogy azok hajtanak végig a Kölcsey, Ardics utcákon, valamint a Zrínyi és a Szegedi utca egy rövid szakaszán, akik a kiszombori határátkelőn át Temesvár felé vagy onnan erre tartanak. Nekik Nagylak ugyanis óriási kerülőt jelentene.

DSC_0403

Itt kanyarodnak be, illetve ki a román autósok a Szegedi útról az Ardicsra és viszont.

Ez a nem csekély átmenő forgalom nem lenn, ha a makói elkerülőút észak-nyugati része is elkészült volna, csakhogy csak az észak-keleti (az ipari park felé vezető van meg). A makói térség útépítései közül elkerülőút befejezése volt az egyik az egyik jelentős ígéret, még az 2014-es országgyűlési választási kampányban.

A Makó-Csanádpalota közti út, illetve a földeáki út Makó-Szikáncs közötti része is elkészült már. A lelei út felújítását és a mellette majdan futó kerékpárút építését pedig a makói, a maroslelei és a vásárhelyi önkormányzat közösen szorgalmazza.

Megkérdeztük a Miniszterelnökség sajtóirodáját az ügyről. Azt írták, hogy „a kormány átfogó közlekedésfejlesztési programot indított, amelynek részeként sor kerül az autópályák országhatárig történő kiépítésére, a városok elérhetőségének javítására, valamint a térségek közlekedési rendszerének korszerűsítésére. A cél, hogy az ország minden részén, így Makó térségében is korszerű úthálózaton, a településeket minél kevésbé terhelve lehessen a forgalmat elvezetni, és a közlekedőknek zavartalan, biztonságos közlekedési feltételeket teremteni. A fejlesztések megvalósításának ütemezésére a költségvetési források, valamint a piaci kapacitások rendelkezésre állásának függvényében kerül sor. Azon dolgozunk, hogy a Makót észak-nyugati irányból elkerülő út minél hamarabb megvalósulhasson. Jelenleg az előkészítésnél tartunk, elkészült egy megvalósíthatósági tanulmány, a felmérések alapján a beruházás költsége mintegy 4 milliárd forintra tehető, a program előkészítése további 75-80 millió forintot jelent.”

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.