Makó színes

Erdélybe kirándultak a SZIGNUM hetedikesei

A SZIGNUM hetedikesei Erdélyben kirándulhattak a Határtalanul program nyertes pályázóiként. Az ötnapos kirándulás alatt jártak Déván, Farkaslakán, Korondon, Gyulafehérváron, Kolozsvárott és Torockón, túráztak a Tordai-hasadékban és a Medve-tónál.

Szabó Anita – Makó

– Már szinte hagyomány az erdélyi utazás az iskolánkban, mert ez a harmadik alkalom, amikor a hetedik évfolyamunk elutazhatott a pályázatnak köszönhetően. Számunkra ez egy nagyon értékes lehetőség, ahol a magyar kultúra, a népzene, néptánc a közösségteremtő erő, a gyerekek történelmi emlékeket fedezhetnek fel és találkozhatnak testvériskolánk tanulóival is – tájékoztatott a HAT-15-05-0438 kódjelű projekt részleteiről Szűcs Péter intézményvezető.

A „Kirándulás a Hargitára, miközben határokon túli barátságok születnek” elnevezésű, ötnapos program alatt a diákok megcsodálták a természeti a természeti táj szépségeit, növény- és állatvilágát, bebarangolták az erdélyi sóvidéket és több túrát is tettek.

– Heteken át készültünk rá és izgalommal vártuk a közös kirándulást. Nagyon sok szép helyen jártunk, megnéztük a máriaradnai kegyhelyet, ellátogattunk Csaba testvér gyermekotthonába Déván. Hatalmas élmény volt számunkra, hogy egy olyan különleges felvonóval mentünk fel a várhoz, amilyennel még a csapat egyik tagja sem utazott. Minden nevezetesebb helyen meghallgattuk valamelyik évfolyamtársunk kiselőadását a helyről. Szép volt Gyulafehérváron az ezeréves bazilika, és a Tordai-hasadék meghódítása is – számoltak be élményeikről a hetedikes diákok, akik találkoztak erdélyi évfolyamtársaikkal is.

navigate_before
navigate_next

Kolozsváron, a Mátyás-szobornál. A képből galéria nyílik.

– A nyárádremetei diákokkal sportdélutánt szerveztünk, 6 focimeccset és egy maratoni kézilabda mérkőzést játszottunk. Készültünk nekik ajándékokkal, és egy néptánc előadással is, amiket örömmel fogadtak és vendéglátással háláltak meg – tudtuk meg a résztvevőktől, akiknek energiái kifogyhatatlannak bizonyultak. Mikházán egy régi kolostort tekintettek meg, felgyalogoltak a Bekecs-hegy oldalába és egy egész délután töltöttek a parajdi sóbányában. A projekt szerves részét képezte a magyar kulturális emlékek felfedezése, ezért többek között, Farkaslakán Tamási Áronra emlékeztek, Kolozsvárott pedig megtekintették a város nevezetességeit.

A diákok rengeteg élménnyel gazdagodtak az 1200 km-es út során, amelyeket az utolsó tanítási alkalmon, az iskola hagyományos SZIGNUM-napján osztottak meg diáktársaikkal képes úti beszámoló formájában. – Remek volt, esténként énekeltünk és teszteket töltöttünk ki a látottakról. A nagy éjszakai hidegek ellenére is élveztük a kirándulás minden percét – összegeztek a nyertes tanulók, akik tényleg határtalanul jól érezték magukat Erdélyben.