Hírek

Három járási iskola is tiltakozik


MH közérdekű


A csatlakozók közül van, aki a Marseilles eredeti soraival “Előre ország népe, harcra, ma győzelem vár, hív hazád!/ Ellenünk tört a kény uralma, vérben áztatja zászlaját./Vérben áztatja rút zászlaját…”

Van aki Petőfi Nemzeti dala Nemzeti hanggá átírt változatával: “Talpra tanár, itt a határ!/ Ne rezdítsen mocskos vad ár!/ Nyugodjunk vagy lázadjunk?/Ez a kérdés válasszunk!/A magyarok istenére/ Esküszünk, /Esküszünk, hogy marhák tovább /Nem leszünk!…”  de olyan is akad aki azzal tiltakozott, hogy azt írta: “Tiltakozom az ellen, hogy gyermekeink agymosott, csőlátasú irányítható robotok legyenek, illetve az ellen, hogy a pedagógusok túlterhelve, alulfizetve és megfélemlítve dolgozzanak. A dolgok célja szerintem egyértelműen az oktatási rendszer szétzúzása, a legalacsonyabb szinttől kezdve, azért, hogy gyermekeink tudatlanabbak, és iráyíthatóak legyenek.”

A makói térségből – mint arról már beszámoltunk – először a József Attila Gimnázium teljes tanári kara csatlakozott a tiltakozáshoz. Ezt nem sokkal később megtette a Makói Általános Iskola tagintézményeként működő Almási iskola, illetve a csanádpalotai Dér István Általános Iskola.

A csatlakozók közt volt, aki azt írta: “Végre kiálltak az iskolák, és néhány önkormányzat és ki merte mondani, hogy “a király meztelen”. Büszke vagyok a makói és a szegedi csatlakozókra…”

A miskolciak azt követelik, hogy a jelenlegi reformoknak nevezett akciókat azonnal függesszék fel; nem fogadják el a kormány által létrehozott Nemzeti Pedagógus Karral történő egyeztetéseket, további adminisztrációs terheket nem tudnak és nem is akarnak elviselni. És legfőképp politikától, álreformoktól mentes nyugalmat akarnak és azt, hogy  legalább néhány évig ugyanazt a könyvet használhassák.

Czunyiné Bertalan Judit oktatásügyért felelős államtitkár az ATV Start című műsorában egyébként nemrégiben elismerte, hogy részben igazuk van a tanároknak, többek közt azt mondta, túlbürokratizálódott az oktatási rendszer. Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere pedig szintén a tévében ismerte el, hogy “túltolták” a reformokat”.

A magyar oktatás helyzetét, abban a tanárok mindennapjait egy nevét eltitkolni kérő, a makói térségben dolgozó pedagógus azzal jellemezte, hogy a tanárok birkatürelmet tanúsítottak mindez idáig, annak ellenére, hogy az oktatás alapvető eszközei nem állnak a rendelkezésükre. Azaz sok helyen már a krétáért is könyörögni kell, az órákon használt fénymásoló papírokat évek óta a tanárok vásárolják a saját pénzükből. A pedagógusok kezéből kivettek mindent olyan eszközt, mellyel a fegyelmet fenn lehetett tartani (s nem a nádpálcát és a testi fenyítést hiányolják). Úgy látják, hogy nagyon gyakran  a gyereknek és a szüleinek adnak igazat az igazgatók és a felettes szervek.

A reformokhoz társított úja tankönyvek sokszor tévedésekkel és hibákkal teliek vagy egyszerűen alkalmatlanok iskolai használatra.