Makó

Megújul az Kékkör túraútvonala



A munka a 2550 kilométeres útvonal felmérésével indult – mondta el Széki Gabriella, a Magyar Természetjáró Szövetség kommunikációs szakembere, aki hozzátette – az országos fejlesztéseket, amelyek több mint 210 helyszínt és több száz kilométernyi turistautat érintettek, 21 konzorciumi partner segítségével valósítják meg. A konkrét feladatokat ismertetve Széki Gabriella elmondta: a 2,7 milliárd forintos támogatás révén megtisztították a benőtt növényzettől a gyalogos utakat, helyreállították a forrásokat, felújították az úton található kilátókat és pihenőhelyeket, kerékpáros nyomvonalat jelöltek ki. Újrafestették a nyomvonalról tájékoztató kék jelzéseket, és egységes információs táblákat helyeznek ki. Felújítják a pecsételőhelyeket, melyek az Országos Kékkör jelvényszerző túramozgalmának ellenőrzőpontjain találhatóak. Több helyen modern turistaszállásokat hoznak létre. Szintén része a projektnek egy, a túrázókat segítő térinformatikai rendszer, a TTR elkészítése is, illetve több, okostelefonokon futó, túrázást segítő mobilalkalmazás.

„Mindezzel az Országos Kékkör így olyan ökoturisztikai attrakcióvá vált, ami egyaránt igénybe vehető pihenési, rekreációs, üdülési és teljesítménytúrázás, sport céljára. A két és félezer kilométeres bejárható távjával a Kékkör Európa egyik legszebb, legmodernebb és leghosszabb egybefüggő túraútvonala, a fejlesztések révén pedig meg is felel ennek a méltó rangnak” – hangzott el a sajtótájékoztatón.

Dél-alföldi fejlesztések

A Dél-alföldi régióban történt fejlesztéseket ismertetve Fazekas József, a DALERD Zrt. termelési vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy összesen mintegy 424 kilométernyi szakasz lett felújítva, melyből 9,7 kilométernyi kerékpáros út is egyben. Több mint tíz fedett és fedetlen pihenőt alakítottak ki, vagy újítottak fel az Országos Kékkör Dél-alföldi vonalán. A program során 3 hidat építettek egyet pedig felújítottak, valamint épült egy új Vándor-pont (Duna parti kerékpáros centrum) Baján –  ismertette Fazekas József. További újdonság az ún. Ranger-rendszer: az Országos Kékkört hasonló hosszúságú távokra bontották, ezek mindegyikének személyes felelőse lesz annak érdekében, hogy a felújítást követő állapotok minél tovább szolgálják a túrázók kényelmét. A Rangernek jelenthetők a kirándulás során tapasztalt károk – például a nyomvonalra dőlt fák – , aki mielőbb gondoskodik a helyreállításról.

Az érdeklődők az Országos Kékkörről ezen a  honlapon tájékozódhatnak, és számukra tájékoztató film is készült, melyet szintén bemutattak a sajtótájékoztatón. A projekt keretében a következő hetekben nem csak a hazai, de a külföldi aktív túrázókat is megszólítják.