Makó

Megújul a 4415-ös út Földeák és Makó közötti 5 kilométeres szakasza is


Korom András – Makó

Farkas Éva Erzsébet makói, Hajnal Gábor földeáki, Almási István vásárhelyi polgármesterek és Nagy Gábor, a beruházó Magyar Közút Nonprofit Zrt. Csongrád megyei fejlesztési és felújítási osztályvezetője még június végén jelentette be helyszíni sajtótájékoztatóján, hogy Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, a térség országgyűlési képviselője ígéretének megfelelően őszig mintegy egymilliárd forintból teljesen felújítják a Makó és Vásárhely közötti 4415, azaz a földeáki út Földeák és Szikáncs közötti mintegy 7 kilométeres szakaszát. Azért azt, mert Vásárhely és Szikáncs közötti 15 kilométernyi rész már évekkel ezelőtt megújult, s most ezt szeretnék folytatni. Az újabb, most bejelentett 5 kilométeres szakasz Földeáktól a sztrádafelhajtóig tart, így a Hódmezővásárhely és Makó közötti 4415-ös út teljes egészében megújul.

A Dél-alföldi Operatív Program keretében a 4415-ös jelű Hódmezővásárhely-Földeák – Makó összekötő út az utóbbi két település közötti 5,302 kilométeres szakasza újulhat meg. Az 530 millió forintos keretből az útszakasz és a vízelvezető rendszer felújítása, valamint azok átereszeinek tisztítása valósul meg – közölte ma  a beruházó Magyar Közút Zrt.

Az autóbuszok a rekonstrukció után is a jelenlegihez hasonlóan forgalmi sávon állnak meg, de a megállóhely vonalában a padkákat burkolják a forgalombiztonság növelése érdekében. A felújítás során rendezik az útpadkát is. A meglévő burkolat teherbírást vesztett részein lokális pályaszerkezet csere után, két aszfalt pályaszerkezeti réteg építését is elvégzik.

A projekt célja az M43-as autópálya valamint a települések megközelíthetőségének és közlekedésének javítása. A beruházás megvalósulását követően nő a forgalombiztonság, javul a szolgáltatási színvonal és az utazási időben is rövidülés lesz tapasztalható.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. mindent megtesz azért, hogy a felújítandó útszakaszok hosszú távon is kiváló állapotban maradhassanak. A sikeres projektzárást követő 5 éven át a felújított útszakaszok kiemelt figyelmet élveznek mind az üzemeltető, a karbantartó, a fenntartó, mind az uniós források felhasználását ellenőrző szervezetek által.