Hírek

Gyors megoldás a fogyasztói panaszokra


Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára látogatott ma a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Csongrád Megyei Békéltető Testülethez. A politikus a Kamara vezetőségével és a testület tagjaival folytatott megbeszélést követő sajtótájékoztatón elmondta: az elmúlt egy évben igyekeztek egy új típusú fogyasztóvédelmet felépíteni, amiben a Békéltető Testületeknek is kiemelt szerepe van.

A változások célja az volt, hogy ne egy büntető-, hanem egy barátságos hatóságot hozzanak létre. A politikus hangsúlyozta: az Országgyűlés a napokban fogadta el azt a törvényt, ami kötelezi a vállalkozásokat, hogy megjelenjenek a Békéltető Testület előtt, amitől a fogyasztói kultúra további erősödését, és a cégek eddigieknél is nagyobb együttműködési hajlandóságát várják. Hozzátette: Szegeden és Csongrád megyében a beérkezett panaszok száma alapján a vállalkozások az országos átlagnál jobban figyelnek arra, hogy megfelelő minőségű áruval és szolgáltatással várják a fogyasztókat.

Dékány László, a megyei Békéltető Testület elnöke közölte: gyors, költségkímélő és hatékony megoldást kínálnak a fogyasztói problémák orvoslására. Csongrád megyében tavaly több mint 500 ügyet zártak le. Az eljárások 30-35 nap alatt fejeződtek be, és mintegy 80 százalékuk végződött a panaszosok számára kedvezően. Az ügyek megoszlása széles skálán mozgott: az árucikkekkel kapcsolatos panaszoktól a legkülönbözőbb közüzemi szolgáltatásokig minden területen indítottak eljárásokat.