Makó

Az új városvezetés is megkapta a Hagymatikum veszteségét lefaragó ajánlatot


Korom András – Makó

Nem kellene egy fillér önkormányzati támogatást sem kapnia a Hagymatikumnak, ha már a tervezésnél elfogadták volna a Mol-Control Kft. a fürdő energiafelhasználását racionalizáló ajánlatát. Sőt a fürdőből jelentős bevétele származna a városnak – állítja Molnár József, a cég ügyvezető igazgatója.

A Hagymatikum támogatására 2013-ban 176, 2014-ben 140 millió, a makóiak adóforintjaiból származó támogatást szavazott meg még az előző képviselő-testület. Igaz tavaly ebből csak 94 milliót vettek igénybe. Az új képviselő-testület – Hadik György javaslatára – az idén tervezett 70 milliós támogatás helyett csak 50 milliót szavazott meg.

A fürdő működése annak megnyitása óta megosztja a makói közvéleményt, épp a támogatás nagysága miatt. Ezen segítene, sőt tenné nyereségessé a Hagymatikumot a Mol-Controll Kft., mely azonban – ahogy arról korábban beszámoltunk  – ajánlatával hiába kereste meg az előző városvezetést.

– Értesülve, hogy új polgármester és testület vezeti a várost, s az olvasottak alapján rugalmasabb és újabb szemlélettel, mint tette azt az előző, írásban tettünk ajánlatot Farkas Éva Erzsébetnek. Eszerint úgy alakítanánk át a Hagymatikum energetikai rendszerét, hogy a fürdő úgy takarítsa meg a felhasznált energiát, hogy a vendégek komfortérzete ne változzon, viszont az eddigi veszteség nyereségbe fordulhasson – mondta hírportálunknak Molnár József, az energia szabályozó rendszereivel, megoldásaival minden létező elismerést, köztük a Magyar Termék Nagydíjat is elnyert Mol-Control Kft. ügyvezetője.

Molnár József szerint a fürdő energetikai rendszere átalakítsával megszüntethető a Hagymatikum vesztesége.

– Annak idején Buzás Péter azzal söpörte le megkeresésünket, hogy a cégünk által tervezett rendszereket építették be a fürdőbe, de ez nem egészen így történt, csak egyet valósítottak meg – tette hozzá.

A cégvezető szerint a megvalósult és a tervezett energetikai rendszerek között annyi a különbség mint az Ladák és a mostani modern autók között. A Ladával is lehetett menni akár 120-150-nel igaz 10-12 literes fogyasztás mellett, a modern autók is kiválóan bírják ezt az iramot, de közben jóval kisebb a fogyasztásuk és a benne ülők is jóval komfortosabb körülmények között utaznak.
Kérdésünkre, hogy mekkora energiamegtakarítás lenne elérhető, azt mondta, hogy legalább tíz százalékos,  a Hagymatikum rendszerének folyamatos átalakítása pedig nem zavarná a fürdő működését.

– A városháza titkárságán azt mondták, hogy áttanulmányozzák az ajánlatunkat és visszajeleznek, a fürdőigazgató pedig azt, hogy a neki megküldött ajánlatunkat a városházára továbbítja – árulta el Molnár József, hol is tart az ügy.