Makó

Amerikába repülnek a makói diákrajzok


Oláh Nóra – Makó

– Hogyan jött létre ez az ötletes együttműködés? – kérdeztem Maráczi Margitot, a projekt egyik vezetőjét.
– A gimnázium egykori növendékének fia, Jean-Paul Maitinsky makói tartózkodása alkalmával kezdeményezte, hogy a JAG építsen ki egy képzőművészeti kapcsolatot az amerikai Massachusetts állambeli Springfield város gimnáziumával. A projekt másik helyi vezetője az ugyancsak a makói gimnáziumban tanító Charles Richard Marshall.

– Milyen tematikákat sikerült eddig megvalósítani az összehangolt munka során?
– Első alkalommal „Identitás portré” címmel készítettek alkotásokat a két iskola diákjai, majd az elmúlt tanévben a „Hagyományaink” című rajzok „repülhettek” egymás iskoláiba, ennek az évnek az alkotásai pedig a „Találmányaink” bemutatásának szellemében készültek.

– Milyen tanulságokkal, plusz információkkal gazdagodhatnak az amerikai és a magyar diákok a pályázaton való részvétel kapcsán?
– A makói gimnáziumban ebben az évben a 9. évfolyam diákjai kapcsolódtak be a projektbe, és mintegy 60 alkotást küldött ki az iskola Amerikába. A rajzok elkészítése apropóján a tanulók nagyon sok ismeretre tehettek szert a magyarországi feltalálók korábbi és jelenlegi találmányaival kapcsolatban. Az amerikai rajzok megérkezése után pedig az amerikai diákok angol nyelvű magyarázatait értelmezve, az angol nyelv gyakorlása kapott hangsúlyt.

– Mi a további sorsuk az egymás felé „repített” rajzoknak?
– A cserekapcsolat sajátossága, hogy postabontás után mindkét iskolában kiállítást rendeznek az alkotásokból. A springfieldi iskolából érkező alkotások Milton Bradleyt, a játéktervezőt, Theodor Seuss Geiselt, a német származású amerikai író-karikaturistát, a Gee Bee modellt, az indián motorkerékpárt is bemutatják. Az amerikai diákok nagyméretű művei akvarellel és vegyes technikával készültek.

Közben pedig a két iskola tanárai már készítik elő a következő tanév projektjét…