Hírek

A fogyasztók fizették a Viziközmű vezérigazgatói kocsicseréjét


Korom András – Makó

A 2009-es tulajdonosi taggyűlésen a birtokunkba került jegyzőkönyvi másolat szerint maga Medgyesi Pál vezérigazgató ismerte el, a 2008-as mérleg és üzleti jelentés ismertetése során, hogy a Viziközmű Kft. 7 millió forintot költött járműbeszerzésre és csak 6 milliót vízvezeték építésre.

A két szám már csak azért is érdekes, mert a Makó-Térségi Viziközmű Kft. egyáltalán nem foglalkozott használt vagy új autók kereskedelmével, annál inkább ivó- és szennyvízszolgáltatással.

A birokunkba került jegyzőkönyvi másolat szerint Medgyesi Pál nem azzal indokolta a VW Passat újabb VW Passatra való cseréjét, hogy pl. a korábbi jármű több százezer kilométert futott és elhasználódott, vagy hogy az elöregedett járművet a szervizköltségek miatt már gazdaságosan nem lehet fenntartani. Nem, hanem azt mondta (egyébként úgy tudjuk, ennek az autónak a korlátlan használata illette meg őt), hogy a rendkívül kedvező piaci helyzet miatt úgy döntött, azért cserélteti le a céges kocsit, hogy ha megjelennek a majdani csatornázás reménybeli vállalkozói, akkor azok “olyan körülmények közé érkezzenek, hogy azt érezzék: ilyen igényességgel kell végezniük munkájukat, amilyet itt látnak. Ennek érdekében különböző formális dolgokat tettünk, pl. a cég környezetét és járműparkját elég magas színvonalon tartjuk.”

A helyzet fonákságát a jegyzőkönyv tanúsága szerint csak Szegvári Ernőné, Kiszombor polgármestere tette szóvá. Aki már azelőtt kevesellte a vízvezeték építésére fordított 6 millió forintot, hogy kiderült volna, hogy 7 millióért kocsit cserélt a 17 önkormányzat tulajdonában lévő, a vízdíjakból élő Viziközmű Kft.

Szegváriné elmondta: az folyamatosan az az érzése, hogy ebben a kft-ben az arany tojást tojó tyúkot vágják le. “A legfontosabb az lenne, hogy az alattunk lévő vezetéket újítsuk fel. Nem ez történik igazán, hanem autóvásárlásról van szó azért, hogy jól jelenjünk meg.” – mondta, jelezve, úgy érzi hogy ez huszadrangú kérdés.


Szegváriné később, Medgyesi Pál jutalmával kapcsolatban azt is megkérdezte, hogy mennyi a vezérigazgató fizetése.
Medgyesi Pál erre azt válaszolta, 580 ezer forint körül van a besorolása. Azt azonban nem tette hozzá, hogy ő ezt a pénzt kapja készhez a járulékok és az adóelőleg levonását követően, valójában a fizetése 2008. január 1-je óta havonta 700 ezer 238 forint volt. Ez 2012 január elsejétől 735 ezerre, majd 2012. december 1-vel havi 750 ezerre kúszott fel.

Szegvári Ernőné erre nem sokkal később úgy reagál, hogy a 17 településen élők által fizetett vízdíjban éppúgy megjelenik a Passat cseréje, ahogy a drágán működtetett ügyfélszolgálat költsége is.

Részletek a Makó-Térségi Viziközmű Kft. 2009. május 29-i tulajdonosi taggyűlés jegyzőkönyvéből.

Ezt napirendi pontot egyébként a jelenlevő polgármestere megszavazták, egyedül a kiszombori tartózkodott.
A társulási ülést egyébként a résztvevők a kiszombori Rónay kúriában elfogyasztott, a Viziközmű Kft. által fizetett munkaebéddel zárták.

+++

Az üggyel kapcsolatban helyt adunk Medgyesi Pál volt vezérigazgató bárminemű közleményének.