Makó

Körforgalmat kérnének a halálos makói kereszteződésbe


Korom András – Makó

Azt már senki sem tudja megmondani, hogy miért nem épült körforgalmi csomópont a makói elkerülőút meglévő szakaszának közepén, a Rákosi úti kereszteződésnél, csak a két végén. Pedig a nagylaki határ, illetve az autópálya között naponta csak egy irányba 2-3 ezer kamion is elhalad, ráadásul többezernyi személyautó is közlekedik arrafelé.
A kereszteződés, melyre a figyelmet az archív képen láthatónál sokkal jobban felhívják táblákkal a figyelmet, életveszélyes. Legutóbb február 6-án este történt is halálos baleset.

– Bár hatalmas a forgalom, s 60-as sebességkorlátozás van érvényben, az autópályáról lehajtók közül sokan nem tartják ezt be, illetve megszokásból közlekednek. Elég egy kis figyelmetlenség, s máris kész a baj, ahogy történt a legutóbbi tragédiánál is – indokolta Gábor Zoltán, az ASS Berendezési Rendszerek Ipari Bt. ügyvezetője, miért is fordultak a körforgalom építésének javaslatával a makói képviselő-testülethez. Igaz az is csak egyeztetést kezdeményezhet a Magyar Közútkezelővel, hiszen az elkerülőút állami, nem pedig önkormányzati tulajdonban van.

A múlt pénteki balesetben egy ember meghalt. MTI Fotó: Donka Ferenc

A cég azt is szeretné, ha a Rákosi út, melyen több vállalkozás, például a kolbászüzem, a gumigyár telephelye is működik, végre felkerülne a térképre. – Aki még nem járt nálunk, az hiába üti be a GPS-be a címet, az nem ad ki találatot, azaz keringhet egy ideig a városban, vagy rosszabb esetben Makó-Rákoson, míg ide nem talál. A 2000-res évek elejéig az utca neve szerepelt a térképeken, azóta azonban nem, pedig azt nem Rákosi Mátyásról, hanem Rákos településrészről nevezték el – tette hozzá Gábor Zoltán.

A makói képviselő testület nem csak ezekkel, de a cég azon kérésével is foglalkozik majd, hogy a Vásárhelyi utcai buszjárat az ipartelep felé is közlekedjék, megkönnyítve az üzemekben dolgozó ingázók helyzetét.