Hírek

A Jobb Makóért Egyesület elnöksége: szánalmas vádaskodások


A DK makói szervezete azzal vádolta meg a makói polgármestert és a polgármesteri többséget,
hogy politikai alapon tett javaslatot az önkormányzati bizottsági elnökök, tagok és tanácsnoki feladatok felosztásánál. Ezzel szemben a számok és tények önmagukért beszélnek.

A képviselő-testületben 8 Fidesz-KDNP képviselő (beleértve a polgármestert) és 4 ellenzéki képviselő ül, a polgármesteri többség (Fidesz-KDNP) és ellenzéki képviselők aránya 2:1. A bizottsági elnöki és azzal egyenértékű tanácsnoki helyekből 4 Fidesz- KDNP, 2 ellenzéki, ennek az aránya 2:1. A bizottsági tagok esetében 10 Fidesz-KDNP képviselői hely, 5 ellenzéki képviselői hely, az arány 2:1. Mindenhol pontosan a megválasztott képviselők arányában és nem homályos irodák mutyi megbeszélései alapján, mint korábban. A külső bizottsági tagok esetében, ha megnézzük más a helyzet. Czirbus Gábor, alpolgármester úr elmondta, hogy kizárólag szakmai döntés született. Ezzel szemben az ellenzék vádja az egyik baloldali képviselő szavaival élve, hogy “egy akolból valók”, magyarán Fideszesek. Ez a vád már csak azért is döbbenetes, mert a választás titkos, nem tudhatjuk, hogy Tóth István vagy Kerekes Éva hova rakta le voksát, Farkas Évára vagy Buzás Péterre, sőt még csak azt sem, hogy egyáltalán voksolt e. De ha az érintett képviselő, aki korábban alpolgármesteri tisztséget töltött be, erről rendelkezik információval, akkor joggal feltételezhető, hogy ezekhez csalárd módon jutott hozzá, ezért felszólítjuk, hogy amennyiben tudomása van ezekről a csalásokról – feltételezhetően ez az előző választásokon is megtörtént a különböző mutyi koalíciók részéről – azt hozza nyilvánosságra. Az ellenzék vádjaival szemben a tények a szakmaiságról önmagukért beszélnek: az Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság két külsős tagja 2 gazdasági szakember, a Makovecz Imre Bizottság 2 tagja­ a polgármesteri programmal összhangban a vállalkozásfejlesztésre helyezve a hangsúlyt – két vállalkozó. Az egyik egy nagyvállalat vezetője és a helyi vállalkozói önszerveződés elnöke, a másik pedig kisvállalkozó, egyikük iparos, a másik mezőgazdász, ezzel lefedve a vállalkozói vertikumot mind üzemméret, mind iparág szerint. A szociális és egészségüggyel foglalkozó Egyenlő Esély Bizottságának 2 külsős tagja a makói kórház orvos-igazgatója, és a makói járás legnagyobb szociális intézményének igazgatója. Úgy gondoljuk ez önmagáért beszél, és a korábbi ad-hoc jellegű politikai támadások helyett egy intézményesített együttműködést vetít előre a makói kórház és a makói önkormányzat között. Az Emberi Erőforrások Bizottságának tagja a cigány kisebbségi önkormányzat elnöke és a szakmailag egyik legelismertebb kulturális alkotó műhely vezetője. Az Agrárgazdasági Bizottság külsős tagjai mezőgazdasági szakemberek, egy gazdálkodó és egy kertészmérnök. Ezek után bárki láthatja, hogy a külső bizottsági tagok felkérése szigorúan szakmai szempontok szerint történt.

És végül nézzük meg kik hőbörögnek. A gyurcsányista Demokratikus Koalíció az önkormányzati választáson a Makón leadott 9488 szavazatból 254 szavazatot szerzett, ami a leadott szavazatok számának 2,69 %-os (!!!) töredéke. A DK színében induló – a korábbi 6 önkormányzati választáson 6 különböző párt színében mandátumot szerző képviselőjük – nem szerzett mandátumot, kizárólag annak köszönhetik egyetlen képviselőjüket, hogy a baloldali listán jól sikerült mutyizniuk. Míg a baloldali pártok számára az önkormányzati választások az egymással szemben kimutyizott helyekről szólt, addig a Fidesz és szövetségesei a baloldal által oly sokszor kisajátított esélyegyenlőségre, mint értékre is figyelt. Ennek köszönhető, hogy a Fidesz-KDNP listájáról került be a testületbe az egyetlen női képviselő, hogy Makó város életében először, Makónak női polgármestere van, hogy a román és roma önkormányzat elnökei hölgyek. És mit ad Isten, Farkas Éva polgármester által felkért külső bizottsági tagok 50%-a hölgy 50%-a férfi.

A Jobb Makóért Egyesület véleménye szerint semmi ok az ellenzék, kiváltképp a DK részéről a fanyalgásra, hőbörgésre. Ha az elmúlt 20 évben az önkormányzat bizottságai és tanácsnoki tisztségeire jelölés ilyen zsinórmértékkel, elvi alapon és nem mutyi koalíciók, egyéni érdekek és ellenzéki (vagy annak látszó) képviselők megvásárlásának szándékával került volna sor, ma
sokkal boldogabb és nyíltabb városba élnénk. Mert senkinek ne legyen kétsége, amilyen a város vezetése 20 évig, a város olyanná kezd válni. Az új városvezetés feladata pedig éppen az, hogy ebből az értéktől mentes langy meleg mutyi mocsárból felrázza a várost és elindítsa az értékteremtés útján, érték és munka alapú közösséget teremtsen a város polgáraiból. Senkinek kétsége nem lehet az új városvezetés meg kezdte munkáját a kitűzött nemes célok elérése érdekében és a legjobb úton halad ezen célok megvalósítása.

Makó, 2014. november 7.