Makó

Makó ’94 március: szépségverseny és kopogtatócédula


Az egyesült makói kisgazdák Sánta Sándor polgármestert jelölték országgyűlési képviselőnek. A város polgármestereként dolgozó orvos szerint a város – irányítása alatt – kiegyensúlyozottan működött. Kiderült, a Dél-Alföldi Befektető Térsaság célul tűzte ki a helyi feldolgozóipar fejlesztését.

A Csongrád Megyei Munkaügyi Központ meghirdette munkahely teremtési pályázatát: háromszázezer forintot lehetett igényelni egy új munkahely után.

200 mázsányi fémpénz alapanyagát szállító kamion szenvedett balesetet az apátfalvi Csorgó hídon. jármű Németországból igyekezett Bukarestbe. A hidat egy hónapig javították.

A balesetet szenvedett autó.


Megszűnt a fuvarlopás – derült ki az Ábrahám Tiborral, a makói Gábriel taxicsapat közös ügyeinek intézőjével készült beszélgetésből. A két konkurens, azaz a Gábriel és a Rádió taxi dolgozói már nem tépkedik le egymás kocsijairól a matricákat. Az első mindentudó taxiórák azonban alaposan leszerepeltek, szidták azt a taxisok (ezt így utólag is elhisszük) és az utasok (ezt már nem annyira).

Ábrahám Tibor békét teremtett a taxisok között.

Az apátfalvi, de a makói Kálvin Téri Általános iskolába járó Végh Zolival készült beszélgetésből kiderül: harmadikos apátfalvi tanulóként megnyert egy matematika versenyt, s azóta a Kálvin diákja.

Zoli, a kiváló matematikus.

A Juhász Gyula Szakközépiskola diákjai, volt diákja, szüleik, tanáraik és a makói polgárok nyílt levélben kérik a helyi képviselő-testülettől, hogy ne az intézményből legyen református általános iskola. Adják oda a református egyháznak a Kálvin Téri Általános Iskolát, az iskolák államosításáig ugyanis az volt az övék. Ebben az ügyben indulatoktól sem mentes fórumot is tartottak. A képviselő-testület név szerinti szavazással hatalmazta fel a polgármestert, folytassa a tárgyalásokat az egyházzal, hogy annak az iskolája szeptembertől a Kálvin téri intézményben kezdhesse meg működését.

A polgármester még Tőkés László segítségét is kérte.

Legyen több zöldterület, épüljenek be a foghíjak, a zsinagóga körülötti épületek elbontásával ki lehetne nyitni a teret – forog az ötletelés a városközpont rendezési terve körül. Az már biztos, hogy a volt munkásőrlaktanyára szemet vetettek a mentősök és a tűzoltók is, Gajdos Dezső pedig azt javasolta: épüljön egy kulturális és sportcélokat szolgáló csarnok. Kiderült, hogy ilyet a Csanád vezér térre, a gimnázium mellé terveznek.

Három zenekar is fellépett március 14-én este a Közösségi Házban rendezett rockfesztiválon, a makói Primator, a szegedi Prelude és a makói Ivanhoe. A fesztivált a BIT és az MSZP támogatta, így senkitől sem kértek belépőjegyet.

A munkában edzett hős asszonyok felvonulása helyett szépségversenyt hirdettek Makón.

Megérdemelték a felsorolást.

Csongrád megyében bruttó 25 ezer forint az átlagkereset – 25 százalékkal több mint 1992-ben – derült kis a Központi Statisztikai Hivatal adataiból.

Magyar földet ígért a magyar parasztnak G. Nagyné Maczó Ágnes, a Független Kisgazdapárt kampányfőnöke.

Hagymás emlékművet szeretne Makóra Szabó István – a fehér bot barátja.

A 28 éves Börcsök Attila 2000 darabos néprajzi gyűjteményt mondhat magáénak.

Budo fesztivált szervezett a Makó Budo Klub.

Filó (balról) a mesterhármas megszerzésére készül.

Felavatták a DÉMÁSZ irodáját a makói Liget utcában. Az avatón Garai Szabó László, a cég vásárhelyi üzletigazgatóságának vezetője elmondta az épület elsődlegesen az ügyfele érdekeit kívánja szolgálni. Egy ideje kézi leolvasással regisztrálják az órák fogyasztását a városban.

A DÉMÁSZ ügyfélbarát szolgáltatást ígért.

Feltámadt a makói Gazdasági Egyesület. Célja a dolgozók 100, a nyugdíjasok 50 forint tagdíjat fizetnek. A makói hagyma neve azonban – állapítotték meg – már csak romokban hever. Ennek ellenére hagymainvázió van a határban, a fokhagyma kilójáért 130 forintot fizetne a felvásárlók. Állítólag több száz hektáron is ezt vetették.

Ötszáz forintért is lehet kopogtatócédulát venni – állítólag.

Az Állástalan Fiatalok Öntevékeny Ligája célja, hogy valamilyen formában lekösse a munkanélküli fiatalokat. Tézsla Csaba szerint ennek a legjobb módszere, ha bevonják őket az aktív álláskeresésbe.

Makótól délre tervezik a körgyűrű építését. Az út a Maros töltésén vezetne. 1 milliárdba kerülne, s 3 év múlva lenne kész.

Végül északról építették, eddig annak is csak a felét.