Makó

Szakmai fórum a makói tankerületben


Farkas Éva tankerület igazgató köszöntő szavaiban beszélt a makói tankerület közel egy évéről, hogyan tudták megvalósítani a tankerület optimális működését. Kezdettől fogva fontosnak tekintette a közös ügyért való együtt tevékenykedést, párbeszédet, melyek az oktatási intézmények hatékony működését segítik elő. Köszönetét fejezte ki a településfőknek, hogy ezen az úton partnerek voltak. A szakmai konferencia céljáról szólva a középpontba helyezve „a szépet csodáló, az igazat óvó, a nemeset tisztelő, a jót körülölelő, vagyis a szépet tanítványaival megláttató, az igazat múltjával, jelenével és jövőjével megőriztető, a jót szeretni akartató pedagógust. Az oktatási rendszer újjáépítése, az életpálya- modell bevezetése, az új pedagógus-előmeneteli rendszer (anyagi és szakmai elismerés) is ennek fényében született meg.”

Farkas Éva tankerületi igazgató szólt  a makói tankerület közel egy évéről.

A szakmai fórum előadásai és a délutáni bemutatóórák, majd azok megbeszélései a pedagógusértékelés küszöbön álló megújulása köré épültek, hiszen az új pedagógus-előmeneteli rendszer a jelenlegihez viszonyítva új típusú feladatok elé állítja a pedagógusokat a tanfelügyelettel és a minősítési rendszerrel.

A konferenciát megtisztelte Buzás Péter polgármester és Weszely Tamás, a járási hivatal vezetője.

Dr. Vetró Ágnes, a SZTE Gyermekgyógyászati Klinika és Gyermekegészségügy Központ pszichiátere, egyetemi docens az iskoláskorú gyermekek lelki fejlődésének eltérő megjelenési formáiról beszélt. Kíváncsian hallgatták a pedagógusok Fekete Gabriella közoktatási szakértő előadását az e-portfólióról, hiszen minden pedagógusnak a közeljövőben el kell készítenie a saját szakmai életútját bemutató portfóliót.

Délután három helyszínen folytatódott a szakmai konferencia. A Makói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Bartók épületében a művészeti iskola zenei tanszakának pedagógusai Meszlényi László oboaművész, a SZTE-ZMK főiskolai docensének lebilincselő szavait hallgatták. A művész a zeneoktatásban eltöltött 30 éves tapasztalatát osztotta meg, kiemelve, hogy mindennél fontosabb egy zenepedagógus számára tanítványaival megszerettetni a zenét.

Meszlényi László tartott lebilincselő előadást a pedagógusoknak.

Az Almási Tagintézményben az SNI tanulókkal kapcsolatos módszereket ismerhettek meg a tanórai munka keretében az érdeklődő tanítók Balog Emília gyógypedagógustól, a Csongrád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat képviselőjétől. A József Attila Gimnáziumban Radics Márta logopédus, a SZTE-JGYPK főiskolai tanára mutatta meg az érdeklődő tanítóknak, hogyan kell játszva a tanulók készségeit fejleszteni.

Mindhárom épületben párhuzamosan a felsős munkaközösségek és tanítók részére bemutatóórák zajlottak. A tanító pedagógusok: Dancsi Györgyné (magyar), Varga Klára (tanító), Kréz Tibor (tanító), Vezsenyi László (testnevelő), Viasz-Kádi Edit (angol), Lipták Attila (informatika), Rójáné Oláh Erika (matematika), Huszár Szabolcs (történelem), Fábján-Nagy Mária (kémia), Medveyné Nagy Csilla (angol), Kocsisné Maráczi Margit (mozgókép és médiaismeret). A bemutatóórákat követően a pedagógusok moderátorok közreműködésével elemezték a látott órákat.

Radics Márta logopédus előadása.

A nap végére teljesülhettek Farkas Éva tankerület igazgató szavai, hiszen tartalmas szakmai barangolásnak és megújulásnak lehettek részesei Makó és térsége köznevelési intézményeinek pedagógusai.

A szakmai fórum képekben: