Makó

Gőzerővel építik az M43-ast Makótól a határig


A legtöbb közlekedő az M43-as autópálya földeáki végénél szembesül az építkezéssel. Itt ugyanis már eltörpülnek a hatalmas gépek a leendő töltések mellett, melyeken majd a pálya halad, ha elkészülnek vele. A Makó és Nagylak közötti mintegy 23 kilométeres szakasz alapkövét idén április 10-én tette le Lázár János államtitkár, Mágori Józsefné, a térség országgyűlési képviselője, Dudik János, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója, valamint a kivitelező Duna Aszfalt Kft. ügyvezetői: Varga Antal és Tóth László.
A munkálatok már másnap nagy erővel kezdődtek meg, s folynak jelenleg is. Az építőanyag nagy részét vasúttal szállítják a földeáki csomópont közelébe, ahonnét azt hatalmas teherautókkal juttatják el a kellő helyszínre.

A sztráda leendő töltésének körvonalai a földeáki úton, Makó közelében.

Hogy a román határig tartó 23,1 kilométernyi sztráda szakasz átadása nem csússzék, ezért a kormány az M43 gyorsforgalmi út Makó-Csanádpalota/Nagylak (országhatár) közti részének kivitelezése kiemelt projekt támogatásának legfeljebb bruttó 5 milliárd 91 millió 264 ezer 630 forinttal, illetve az M43 autópálya Szeged – Makó közötti szakasz (3+000 kmsz.–34+600 kmsz.) kiemelt projekt támogatásának legfeljebb bruttó 4 milliárd 78 millió 22 ezer 978 forinttal való növeléséről döntött még szeptemberben.

A sztrádaépítés újabb fejleménye, hogy elkészültek a lelei úti csomópontnál a sztráda kiszolgáló létesítményei, azaz az autópálya szakaszmérnökség, az autópálya rendőrség is.
Egyébként az M43-as meglévő szakaszának üzemeltetését, ahogy majd az elkészülő újat is, november 1-től a már említett a nyáron 1,4 milliárd forintból elkészült makói szakaszmérnökség látja el. Az autópálya üzemeltetését november 1-től veszi át az Állami Autópálya Kezelő Zrt-től, a a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

MH