Makó

A városszélre költözik a dégázos ügyfélszolgálat


Korom András – Makó

– Sokszor órákat kell sorban állni, ha ugyanis valaki nem érkezik időben, nem kap sorszámot! – panaszolta egyik olvasónk, akinek a gázszolgáltató makói ügyfélszolgálati irodájában lett volna dolga. Egy másik helybéli pedig azt mondta, hogy amikor szóvá tette, hogy miért csak 20 ügyfélnek osztanak egy nap sorszámot (az iroda ugyanis a törvényben meghatározott minimális nyitvatartási idővel dolgozik), akkor a biztonsági őrrel fenyegették meg. – Azt mondták, hogy ha továbbra is ilyen hangosan méltatlankodok, akkor kihívják a rendőrséget. Nem vártam meg, én szóltam be a makói kapitányságra, hogy személyes szabadságomban akarnak korlátozni, s rendőri intézkedést kérek. Megkérdezték, hogy zajlik-e verekedés, mert csak akkor avatkozhatnak be. Mivel szerencsére azért még nem pofoztuk vagy ráncigáltuk meg egymást a biztonsági őrrel, így nem jött ki a járőr – mesélte egy másik asszony.
Hasonló dolgokra panaszkodott a tegnapi testületi ülésen több képviselő is: Kiss Imréné például azt mondta, hogy délután 1 órakor kiosztják a harminc sorszámot, és 2-kor, az iroda nyitásakor  már nem is lehet ilyet kapni. Véleménye szerint kevés az egy ember az ügyfélszolgálati irodában! Kérte a cég az ülésen jelenlévő képviselőit, hogy személyesen tájékozódjanak a helyzetről! – A makóiak többsége idős, nem fog telefonálni, vagy internet elé ülni, hogy bejelentsenek valamit – sorolta tapasztalatait, s a választókerületében élők panaszait.
Gál Sándor képviselő szerint szerencsétlen helyen lesz az új ügyfélszolgálat a város szélén. Márton Imre képviselő pedig arról panaszkodott, hogy őt már nyitás negyed órával előtt elküldték, azzal, hogy elfogyott a napi sorszám. Úgy vélte, hogy télen, azaz a fűtési idényben a napi húsz fős ügyintézési kapacitás messzemenően kevés! Miért nem lehet a gázóra állást egy ideje papíroson leadni? – kérdezte.
Siket István képviselő szóvá tette, hogy a bizottsági ülés elé került anyagban még az volt olvasható, hogy a gázszolgáltató ügyfélszolgálatának a Tesco környékén keresnek helyet. Toldi János képviselő pedig azt javasolta, hogy a telefonos bejelentések időtartamát rövidítsék le, mert az embereknek nincs türelmük kivárni egy komputerhang hosszas monológját.

Az utolsó ügyfelek egyike a Széchenyi téri irodában. Hétfőtől már új helyre mehetnek.

A GDF SUEZ képviseletében jelenlévő Magyarné Dankó Teréz válaszként elmondta: nem egy, hanem két ember dolgozik a makói ügyfélszolgálati irodában, sok gondjuk volt a helyben, papíroson leadott gázóra állásokkal, ezt a lehetőséget ezért szüntették meg. Ráadásul a cég tapasztalata szerint az iroda forgalma tavaly óta jelentősen csökkent, s telefonon és a cég weblapján mindent el lehet intézni. A költözés pedig már eldöntött tény.
Ezt erősítette meg érdeklődésünkre e-mailban Futó Ildikó, a GDF SUEZ PR-szakértője: “Természetesen nem szűnik meg a GDF SUEZ ügyfélszolgálata Makón. A társaság az ügyfélfogadás körülményeinek javítása, valamint a magasabb minőségű ügyfélkiszolgálás érdekében ügy döntött, hogy új irodát keres, mivel a régi irodára több negatív észrevétel is érkezett az ügyfelektől és az önkormányzattól.  Az önkormányzat képviselői az épület esetleges hasznosítása miatt valóban ajánlottak néhány ingatlant, de sajnos azok mérete és állapota nem volt alkalmas ügyfélszolgálati iroda működtetésére. A jövő hónaptól a Makó, Liget utca 3. szám alatt várjuk az ügyfeleinket (az EDF DÉMÁSZ Zrt-vel közös épületben) az alábbi nyitva tartással; szerda: 8- 12, csütörtök: délután 2 és 6 óra között.”

Az áramszolgáltató Liget utcai irodája. Ide költözik a gázszolgáltatóé is. (Fotó: Bojtor Boglárka)

Buzás Péter azt mondta: jövő februárban kiértékelik a költözést, s ha nem megfelelőnek találják az iroda működését, akkor Makón és a szegedi székház előtt is szerveznek tiltakozó megmozdulást!
– Nem kérünk lehetetlent, de azt elvárom a makóiak nevében, hogy ne kezeljenek bennünket harmadrendű embereknek – tette hozzá nyomatékkal a város polgármestere. A testület előtt elhangzott: azzal a lépéssel, hogy a városközpontból a város szélére költözik ki a szolgáltató, azokat a vidéken élő idősebb embereket hozza nehéz helyzetbe, akik eddig busszal érkeztek Makóra az ügyeiket intézni. Nekik ugyanis közel volt a buszpályaudvarhoz a gázosok ügyfélszolgálata. Júliustól azonban gyalogolhatnak egy jót, már ha lesz hozzá kedvük, vagy erejük a Maros töltésnél, azaz a város szélén lévő a Liget utcáig.