Makó

Épül az kerékpárút Apátfalva és Makó között


Életveszélyes biciklizni Makó és Apátfalva között, miután ezen a szakaszon még nem készült el az M43-as, így a kamionosok Makó után már a régi, több települést, így Apátfalvát is kettémetszó  43-as főúton igyekeznek a nagylaki határátkelő felé. Apátfalva és a szomszédos Maroslele belterületének jelentős részén bicikliút óvja a drótszamáron közlekedőket, de Makó és Apátfalva közt a kerékpárosok csak a főúton szlalomozhatnak a két település között. Márpedig Apátfalva és Makó közelsége miatt sokakat csábít ez az ingyenes utazási lehetőség, ráadásul a biciklisek nincsenek menetrendhez kötve.

Biztonságosan lehet majd átgurulni Apátfalváról Makóra és vissza.


Az új a két település közötti kerékpárút építése 340 millió forintba kerül, az út külterületi szakaszának árát teljes egészében a Közlekedésfejlesztés Operatív Program nevű alap állja. A falu belterületén hiányzó részt építésének költségén azonban a helyi az önkormányzat állja, mely önerőből fizeti ki majd a 34 millió forintnyi számlákat. A külterületen húzódó bicikliúthoz azért építenek belterületi részt is, hogy azt összekössék a már korábban megépült a belterületi kerékpárúttal.
Az apátfalvi önkormányzat 2011-ben nyert pályázati támogatást erre a beruházásra, s arra számítottak, hogy az építkezés már tavaly elkezdődik. Ám nem így történt. A kivitelező Baranya Aszfalt Kft.-nek a nyár végéig kell megépíteni a bicikliutat, melyhez hidat is kell építeni az útközbe eső mezőhegyesi csatornára.