Makó

Visszahódítaná a makói vendégeket a Hagymatikum új vezetője


Korom András – Makó

– A szerdai testületi ülésen elmondta, hogy ugyan makói, de évekig Belgiumban élt, marketing menedzser a végzettsége, s családjával költözött vissza. Rengetegen vannak, aki nem követték figyelemmel az ülésen történteket, megismételné számukra az ott elhangzottakat? – kértük Scheitzner Beátától, akit április 1-jétől nevezett ki a Hagymatikum élére a helyi képviselő-testület.
– Tősgyökeres makói vagyok, itt születtem, az általános iskolát is itt végeztem, ám ezután már a szentesi Horváth Mihály Gimnáziumba iratkoztam be. Érettségi után kedvem támadt világot látni. Elsősorban a nyelvtanulás volt a célom, szerettem volna néhány évet kinn tölteni és tapasztalatokat szerezni. Ebből a néhány évből végül 12 év lett. Időközben megszereztem marketing menedzseri diplomámat, elkezdtem dolgozni, megszületett a kislányom és a kisfiam, a párom belga. 2008-ban aztán úgy döntöttünk, szerencsét próbálunk itthon. Szeretjük a kihívásokat, de nem csak ezért jöttünk vissza, hanem azért is, mert a gyerekeink két nyelvet beszélnek, ezért ismerjék meg a magyar kultúrát is.

– Mihez kezdett Makón miután hazaköltöztek?
– Már elindult a turisztika nagyobb mértékű fejlesztése, s akkor kerestek valakit a Tourinform iroda élére. Megpályáztam, s 2008-tól 2012 májusáig vezettem azt. Nagyon jó kapcsolataim vannak azóta is a helyi turisztikai vállalkozókkal. Az az elképzelésem, hogy jól építkezni kifelé akkor lehet, ha belülről már felépítettünk valamit. Épp ezért adtam és adok a jövőben is a szakmám szavára, s törekszem arra, hogy a Hagymatikum meghódítsa a makóiakat.

– Elég nagy falat azért a Hagymatikum vezetése. Valamivel több mint egy év alatt Ön a harmadik ember az élén. Az elsővel szerződést bontott a város, a második pedig három vezetői állásáról is lemondva a magánszférába távozott…
– 2012-ben azért hagytam ott a városmarketing és Tourinform irodát, mert elkezdtünk egy társasvállalkozást, s úgy gondoltam, hogy jól be tudjam indítani, azt kell teljes gőzzel csinálnom. Az elmúlt majd egy év alatt nyakig ebben voltam, a koncepciótól a kialakításig mindennel foglalkoztam sőt dolgoztam is benne. Most már az Asta Pasta megy magától, a párom tudja vinni, s alkalmazottat is fel tudtunk venni úgy, hogy tudjuk, milyen elvárásaink vannak vele szemben. Ezért kezdtem el nézelődni, hogy milyen más lehetőségeim vannak. Franciául anyanyelvi szinten beszélek, dolgoztam a turizmusban, így adott volt, hogy milyen területen érdeklődjek. Ekkor jött a megkeresés, hogy elvállalnám-e a fürdő vezetését.

Beáta még a pénztárba is beáll majd a következő egy hónap alatt. A szerző felvételei.

– Miért vállalta?
– Hiszem azt, hogy a Hagymatikum nagyon jó turisztikai termék. Aki járt már akár az országon belül, akár valamerre a világban, nagyon jól tudja, hogy ez a fürdő megállja a helyét úgy mint wellness és gyógyászati központ is. Az itteni szolgáltatások és a Makovecz-féle épület a test és a lélek harmóniáját tudja biztosítani. Hiszek abban, hogy a fürdőt el lehet adni a turizmus piacán, azért vállaltam a vezetését.

– Milyen vendégekre számít?
– Szeretném visszahódítani a makóiakat, s persze a magyar vendégekre is számítok, hiszen tudjuk, hogy a magyarok inkább idehaza szeretnek utazni. A dél-alföldi régióban a turizmus 60-70 százalékát ugyanis a hazai vendégek jelentik. Persze a külföldiekre is számítunk, főleg a két szomszédos országban élőkre. Hiszek abban, hogy ez a fürdő eladható, de azt is tudom, hogy ez nagyon nagy munka lesz. Szeretném továbbvinni, amit elődöm, Nagy Nándi elkezdett, hiszen nagyon jó alapokat, jó csapatot hagyott nekem. Beindultak azok az értékesítési folyamatok is, melyeket én is folytatni szeretnék. A célunk az, hogy aki bejön a fürdőbe, az elégedett vendégként távozzék innen – mondta Scheitzner Beáta, a Hagymatikum új vezetője.